DN 71, Târgoviște-Sinaia: Proiect european în pericol!? CNAIR repară drumul cu banii proprii. Banii europeni nu au fost accesați, momentan.

În urmă cu mai puțin de două zile (n.m.- 30 octombrie 2023) CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) anunța că au fost demarate lucrări de anvergură, în regie proprie, la DN 71 (segmentul Târgoviște- Sinaia). Mai exact în zona segmentului Cota 1000, undeva la granița (din zona montană) județelor Dâmbovița și Prahova.

Lucrări de reparații asfaltice pe suprafețe întinse executate pe DN 71 – cota 1000, jud. Dâmbovița, executate în regie de Secția Producție și SDN Târgoviște.

Anunț facebook/ DRDP București

Anunțul, rătăcit între altele ale CNAIR, prin cotloanele internetului, nu a stârnit nicio reacție oficială, în special în Dâmbovița, adică județul direct interesat de absolut orice este legat de DN 71, artera principală de transport rutier din județ, una ce străbate județul Dâmbovița de nord la sud și face legătura între Valea Prahovei și București, o alternativă, practic, la aglomeratul DN1.

Sursa foto: Postare Facebook/ CNAIR (30 oct.2023)

Cum lucrările anunțate de CNAIR sunt unele de anvergură (din perspectiva imaginilor prezentate), cu atât mai surprinzătoare pare lipsa de reacții oficiale locale, cel puțin în Dâmbovița. Asta în condițiile în care, anterior, cu preponderență în ultimii 3-4 ani, orice mutare de foaie, pe care apărea scris DN 71, prin birourile oficiale din București, avea un recul de dimensiunea unui taifun, media sau doar oficial-declarativ, în Dâmbovița, în sensul în care reabilitarea DN 71 este promisiunea favorită a politicienilor locali dâmbovițeni, în ultimele două decenii. Evident, o promisiune niciodată respectată, dar reluată, de fiecare dată, cu aceiași înverșunare, de alți și alți candidați la dobândirea laurilor învingătorului, în concursurile de admirație electorală dâmbovițeană.

Sursa foto: Postare Facebook/ CNAIR (30 oct.2023)

Întrebarea logică este: De ce tăcere?

Mai ales că, nu mai târziu de luna august 2023, era anunțat triumfalist că segmentul Târgoviște-Sinaia va fi reabilitat cu fonduri europene (programul POIM, adică Program Operațional Infrastructură Mare, cu o valoare a investiției de aproximativ 1,15 miliarde de lei). Mai jos poate fi regăsit un articol Valahia Media, din august 2023, ce analizează, “la sânge”, momentul anunțului reabilitării DN 71 (Târgoviște-Sinaia):

De fapt, acesta este și motivul pentru care, cel mai probabil, nimeni, în Dâmbovița, nu se grăbește să preia informația furnizată de CNAIR, cea legată de reabilitarea unui segment din DN 71. Pur și simplu, proiectul în care sunt implicate fonduri europene, bani gratis cu alte cuvinte, nu a demarat încă. Reparațiile de anvergură de acum (din octombrie 2023) sunt realizate de statul român (CNAIR), cu fonduri proprii. Asta pentru că, așa după cum toți cei care au tranzitat zona știu, circulația rutieră, pe acest tronson intrat in reparații, devenise extrem de riscantă (alunecări de teren precedente și foarte posibil unele ce ar fi putut avea loc în viitorul apropiat, fiind între motivele întemeiate ce au determinat luarea acestei decizii). Nu se mai putea aștepta până se demara proiectul cu fonduri europene, unul amânat și anulat de atâtea ori.

Foto: Reparații DN 71 (Târgoviște-Sinaia), în 2021

Vorbele neacoperite de fapte, precum și promisiunile deșarte, făcute de politicienii locali, dar și tergiversarea proiectului de reabilitare, totul grefat pe incapacitatea aproape cronică a tuturor celor ce și-au luat angajamente peste angjamente că vor rezolva problema, neavând, de fapt, nici intenția și nici capacitatea de a face acest lucru, au făcut ca acum, în octombrie 2023, fondurile europene să fie în pericol de a fi pierdute.

Cu alte cuvinte, turcii care au câștigat licitația pentru reabilitarea DN 71, pe segmentul Târgoviște-Sinaia, asta după mai multe încercări (n.m.- pentru tot istoricul click aici- articol Valahia Media din mai 2023), un proiect cu fonduri europene, s-au putea să aibă mai puțini bani la dispoziție, pentru ce s-au angajat să facă. Asta pentru că, cu siguranță, banii europeni nu vor mai fi dați pentru ceva ce este deja reabilitat (toată reabilitarea din zona “cota 1000” este prinsă și în programul cu fonduri europene). Dacă fondurile rămân la același cuantum, ar fi exact o acțiune de fraudă și înșelaciune și cine mai știe ce. La fel de adevărat este că, momentan, nimeni nu poate garanta că fondurile europene nu vor fi pierdute cu totul, pentru acest proiect, unul, după cum spuneam, ce are o istorie de-a dreptul tumultoasă (mai jos click pe link, pentru un articol Valahia Media, despre subiect, din anul 2019).

Evident, ca întotdeauna, nimeni nu este vinovat. Doar soarta. Și, probabil, toți cei care, vreme de decenii, cu bună credință, au crezut promisiunile legate de subiect.

1 Reply to “DN 71, Târgoviște-Sinaia: Proiect european în pericol!? CNAIR repară drumul cu banii proprii. Banii europeni nu au fost accesați, momentan.”

  1. fonduri europene? ha-ha-ha!
    ia de la Ciolacu:
    ”Noi, până la 1 noiembrie trebuie să avem tot procesul parlamentar închis, cu tot cu decizia CCR Suntem un pic presaţi de timp. Dacă nu închidem acest jalon,vom depune fără închiderea acestui jalon iar România va pierde 1,4 miliarde de euro”. – 27 septembrie 2023
    azi e 3 nov 2023, și? – gaura la covrig, rumune!
    dacă n-ai înțeles cît ești de batjocorit, votează’l/votează’i, tată! 🙁

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *