Dacă există un blestem, în județul Dâmbovița, acesta cu siguranță poartă un singur nume: DN 71. Artera, ce se desfășoara pe traseul Bâldana-Târgoviște-Sinaia, și care asigură o legătură rapidă (teoretic cel puțin) între Valea Prahovei și București (o variantă la aglomeratul DN 1), poate fi considerată un blestem din perspectiva faptului că promisiunile fără sfârșit, ale clasei politice, ce au depășit mai bine de un deceniu (în curând sunt vreo 13 ani de fapt), privind reabilitarea și modernizarea( extinderea) arterei, au transformat drumul dâmbovițean amintit într-o armă electorală (cu care defilează clasa politică la fiecare scrutin, dar nu numai) și, din păcate, doar atât. Asta pentru că promisiunile nu au fost niciodată onorate.
În data de 12 ianuarie 2022, anunțam ultima promisiune privind DN 71, venită din partea CJ Dâmbovița.
Am promis, se realizeză!
Corneliu Ștefan ( președinte CJ Dâmbovița), 12 ianuarie 2022
Au fost scoase la licitație proiectul tehnic și execuția lucărilor pentru DN 71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia. Vorbim de lărgire la 4 benzi a tronsonului Bâldana-Târgoviște, dar și modernizarea traseului Târgoviște-Sinaia.
Valoarea proiectului se ridică 976.963.755,99 lei.
Deschiderea ofertelor celor care vor participa la această licitație este programată pentru data de 10.03.2022.
Asta după ce, în a treia zi de Crăciun (2021) chiar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, venea la Târgoviște ca să anunțe că nu mai este niciun dubiu, toate datele sunt clare, DN 71 e ca și făcut:
Pe DN 71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia, pe primul sector, adică Bâldana- Târgoviște, lucrările s-au reluat. În data de 7 ianuarie 2022 se transmite către ANAP pentru aprobare proiect și execuție. Până în data de 21 martie 2022 se pot depune ofertele, iar evaluarea acestora se va încheia în data de 21 iunie 2022. Sperăm să facem comunicarea de atribuire a contractului în luna august 2022. Țin foarte mult sa se realizeze acest proiect și să înceapă lucrările.” Pe segmentul 2, Târgoviște-Sinaia, până în data de 15 ianuarie 2022 are loc depunerea de oferte, iar contractul ar trebui semnat, dacă nu avem probleme, până în luna martie 2022.„ a anunțat Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu, Târgoviște, 27 decembrie 2021
Ce s-a întâmplat? Ca și în precedentele cazuri, de anunțuri privitoare la DN 71 ( reabilitare sau modernizare), nici aceste termene nu au fost respectate. De ce?
Procedura pentru modernizarea Târgoviște-Sinaia se va relua. Din păcate, garanția de participare, depusă de singurul ofertant, nu a fost admisă. Pot să vă spun că se lucrează intens pentru relansarea licitației. Procedura privitoare la proiectul tehnic și execuția lucrarilor pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște, proiect care prevede lărgirea la 4 benzi pe o lungime de 44,13 km, este în grafic”,
Corneliu Ștefan, președinte CJ Dâmbovița (18 martie 2022)
De fapt, nici procedura privind atribuirea pentru execuție, a segmentului Bâldana-Târgoviște, nu este în grafic. termenul de 10 martie nu a fost respectat și a fost prelungit până la data de 30 martie 2022. Despre Târgoviște- Sinaia nici nu mai poate fi vorba, momentan, cel mai probabil segmentul (n.m.-reabilitare si extindere) fiind amânat sine die, în ciuda declarațiilor optimiste cu privire la reluarea procedurilor de licitație (N.red.– dacă venea/voia cineva să se înscrie, în afară de singurul constructor înscris inițial, ce a fost exclus ulterior, o făcea deja.Cum nu a mai venit nimeni la licitație, din motive ce țin, cu siguranță, și de modul în care a fost făcut proiectul, cel mai probabil prost, nici a doua încercare nu va avea mai mulți sorti de reușită).
Între timp, un alt proiect de infrastructură rutieră, mult promis și mult discutat, drumul expres București-Târgoviște, o variantă mai bună decât DN 71 ( din multe puncte de vedere) este și el la stadiul de promisiune. Iată ce zice CJ Dâmbovița ( se vorbește despre un studiu de prefezabilitate si nicio informație legată de finanțare, ceea ce face ca drumul, fară ajutorul fondurilor europene, să fie o utopie. O utopie că va putea fi realizat, iar asta din cauza costurilor foarte mari, ce nu ar putea fi suportate integral din fondurile Consiliului Județean Dâmbovița):
Pe de altă parte, în mod corect ( până la un punct) problema a fost semnalată și de către deputatul USR de Dâmbovița, Daniel Blaga:
Am precizat că anunțul deputatului dâmbovițean este corect până la un punct, doar din perspectiva faptului că nici inițial, când propunerea pentru Drumul Expres București-Târgoviște a fost făcută de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă (USR), nu se amintea exact de unde vor veni banii ( sursa fonduri europene nu era decât teoretică și atunci).
Update
Urmare a materialului inițial, am primit și un răspuns al deputatului dâmbovițean Daniel Blaga. Un răspuns în care, cu documente, se afirmă că pur și simplu actualul ministru al Transporturilor a scos din planul investițional DX București- Târgoviște, cu alte cuvinte posibilitatea accesării de fonduri europene pentru acest drum.
Iată documentele, din prima parte a anului 2021 și finalul anului 2021:
Articol inițial
Trăgând linie și “adunând”, DN 71 rămâne un blestem al promisiunii, o promisune pe care lumea politică o vântură din când în când, în funcție de interesul de moment. “Blestemul” DN 71 continuă. În fond nu a trecut decât ceva mai mult de un deceniu., de când a fost lansată promisiunea.
Pentru conformitate, dar și o mai bună informare, citiți și articolele de mai jos:
nu DN 71 este blestemul nostru, ci PSD
cu cîteva marote gen DN 71, spitale regionale și pensii, cu o presă făcută câine de pază subvenționînd-o, prostesc un electorat partizan (ca să mă exprim elegant!)
după alegerile din 2024 o luăm da capo, n-am nici o îndoială 🙁