Un nou proiect, de această dată realizat în parteneriat de către Primăria Târgoviște și Consiliul Județean Dâmbovița, este mediatizat cu asupră de măsură ( începând din 29 martie 2023).
Proiectul, ce vizează realizarea uneiparcări etajate cu 358 de locuri și a unei noi artere rutiere rutiere, în zona UPET, din centrul Municipiului Târgoviște, va “beneficia” de o finanțare în cuantum de 45 de milioane de lei (declarativ cel puțin). Banii, asigurați în cote egale de către CJ Dâmbovița și Primăria Târgoviște, vor fi, în totalitatea lor, fonduri publice. Zona vizată de noul proiect este, pentru târgovișteni cel puțin, una a promisiunii perpetuue, în sensul în care a fost amintitaă între promisunile electorale ce vizau sistematizarea/reabilitarea/ fluidizarea traficului din centrul Târgoviștei, mai mereu, în ultimele cicluri electorale. Iată ce spun, actorii promisiunii, din 2023:
În anul 2020, tot edilul șef de la Târgoviște, anunța, pe propria pagină de facebook, că un proiect similar (aproape identic cu cel din 2023) va fi realizat cu ajutorul fondurilor europene. Se vorbea, la momentul respectiv, septembrie 2020, despre o parcare supraetajată cu minim 800 de locuri, nu 358 câte au rămas în 2023:
A fost parcursa prima etapa in vederea obtinerii finantarii europene pentru constructia unei parcări multietajate in zona centrala a Municipiului Targoviste!Astfel, Agentia de Dezvoltare Regionala “Sud Muntenia” ne informeaza ca in urma verificarii fisei de proiect cu titlul ,, Crearea de locuri de parcare prin construirea de parcari multietajate”, depuse in scopul obtinerii finantarii pentru elaborarea documentatiei tehnico- economice in conditiile OUG nr.88/ 2020, aceasta a fost declarata CONFORMA ADMINISTRATIV si ELIGIBILA, obtinand ,, DA” la toate criteriiie din ,, Grila verificare Conformitate Administrativa si Eligibilitate”!Prin proiectul propus se doreste regenerarea urbana a spatiilor publice prin crearea unei parcări moderne in zona centrala a Municipiului Targoviste, de mari dimensiuni (cel putin 800 de locuri) în funcţie de varianta finală a studiilor de specialitate. Parcarea va fi situata in imediata vecinatate a centrului municipiului Targoviste (langa parcarea fostei “Cantup”), la o distanta de cel mult 5 minute de mers pe jos de cele mai importante institutii publice din orasul nostru.Proiectul este complementar unei alte investitiii, prin care se realizeaza o artera de circulatie care va face legatura intre Bulevardul Independentei si Bulevardul I. C. Bratianu, asigurandu-se si iesire la strada Arsenalului.Modalitatea juridica de obtinere a terenului necesar acestor proiecte consta in expropierea si trecerea in domeniul public al municipiului Targoviste a unei suprafete de teren de aproxamimativ 22.000 mp, aflata acum in proprietatea SC UPET SA, insa neutilizata de foarte multi ani. Procedura de expropriere este in derulare.
Declarație Cristian Stan/Facebook, primar Târgoviște, 3 septembrie 2020
Spuneam atunci, în septembrie 2020 (detalii aici-Valahia Media) că proiectul, cel cu fonduri europene, nu va fi ușor de realizat, iar promisiunea că parcarea va fi gata “în curând” nu este realistă. Au trecut mai bine de doi ani și jumătate și nu s-a întâmplat nimic. Mai mult chiar, în februarie 2020, Primăria Târgoviște anunța un proiect ( la acea vreme mențiunea era că va fi realizat cu fonduri proprii) în valoare de 12 milioane de lei. proiectul includea o parcare de, atenție!, 1000-3000 de locuri( de 10 ori mai mare decât cea anunțată în 2023). Iată documentul:
Proiectul acesta (subliniat în documentele de mai sus) s-a încercat a fi depus pentru o finanțare din fonduri europene, în septembrie 2020. Cum, de la momentul septembrie 2020 și până în martie 2023, nu a mai fost niciun anunț, în acest sens, este lesne de dedus că posibilitatea accesării unor fonduri europene, pentru proiect, a fost ratată, astfel că varianta unică a rămas pușculița publică locală.
Numai că, din 2020 până în 2023, proiectul a crescut de la o valoare de 12 milioane de lei (vezi document Primăria Tergoviște, din februarie 2020) la una de 45 de milioane de lei ( cea anunțată într-o conferință de presă din data de 29 martie 2023). De aproape 4 ori mai scump ( parcarea va fi însă de 10 ori mai mică, 358 de locuri față de maximul de 3000 de locuri speculat, la un moment dat, în cadrul unui proiect similar din 2020).
Locul vizat de proiect este unul cu multe probleme, iar pentru amatorii de informații, ce vizează o locație (UPET SA) emblematică pentru Târgoviște, iată un articol din ianuarie 2020.:
păi dacă nu se intervenea la “pușculița publică locală” de unde parandărătu’?
cu fonduri europene dădeau de Codruța Kövesi, și … ptiu drace!
cît despre derularea investiției să ne aducem aminte de centura orașului
important e să se dea drumu’ la bani, că alegerile bat la ușe, iar nevoile sînt mari 🙁
Corect!