Și asta-i România! La proiectul reabilitării DN 71 se bate pasul pe loc. 0% realizare, dar și amenzi (din nou) pentru nerespectarea legii, la Conțești

Unul dintre proiectele cu care au defilat mai marii județului Dâmbovița, de fiecare dată când au considerat că e rost de câștigarea a ceva capital electoral, a fost DN 71. Reabilitarea și modernizarea (n.m. extinderea la 4 benzi) DN 71, ca să fim cât se poate de exacți în afirmații. Vorbe în vânt, dar numai bune de “păcălit” segmente bune ale corpului electoral, unul degrabă dornic a aplauda iluzii, după cum s-a dovedit de-a lungul timpului. Și în consecință a-și oferi sprijinul, către cel care promite mai mult, chit că, de cele mai multe ori, promisiunile s-au dovedit a fi doar speranțe deșarte, de mai bine, și nimic mai mult.

Fotografie cu DN 71 ( Google Maps), la Ulmi, din anul 2020

În recenta campanie electorală – cea care a precedat alegerile din 9 iunie 2024– s-a intenționat chiar organizarea, cu mare fast, a unei ceremonii în care oficiali de pe toate palierele puterii (n.m.Ministerul Transporturilor, CNAIR, conduceri administrative dâmbovițene, membrii de partid și conduceri de partid, doar unul de fapt) să participe la o ceremonie grandioasă, în care să fie anunțată “victoria” politică, în bătălia pentru recuperarea istorică a DN 71. Una făcută în beneficiul tuturor dâmbovițenilor, se spune. Așa o fi, cu toate că și aici ar fi mult de comentat, iar beneficiul s-ar putea să nu fie chiar pentru toți sau, și mai rău, să nu fie chiar deloc un beneficiu.

Evenimentul, cel cu DN 71 în prim-plan, nu a mai avut loc (din mai multe motive, după cum se zvonește), fiind, cel mai probabil, amânat pentru campania electorală ce va preceda alegerile parlamentare, tot în 2024. Că, vorba aia, și acolo trebuie să vină cineva care să își asume toate meritele, chiar și pentru ceva ce nu există. Decât ca o iluzie perpetuă, după cum spuneam, dar una degrabă aducătoare de voturi, se pare.

Foto: DN 71, Bâldana, județul Dâmbovița (2020)

În realitate, la momentul actual (iulie 2024), proiectul de reabilitare a DN 71, bate pasul pe loc și are probleme. Multe și mărunte, după cum ar spune cineva.

Fără a avea pretenția unei prezentări exhaustive a situației de moment, la proiectul DN 71, dar totodată și cu convingerea că sunt câteva “amănunte” ce trebuiesc amintite – mai ales că nu sunt prezentate mai nicăieri în altă parte – am considerat aproape obligatoriu a aminti următoarele:

Aplicație CESTRIN (CNAIR), prezentare proiect DN 71

Stadiul de realizarea a proiectului este de 0%, conform aplicației CESTRIN (ce apartine CNAIR), o aplicație în care sunt prezentate în amănunt stadiile de implementare a proiectelor de infrastructură rutieră realizate de CNAIR.

Proiectul (DN 71, pe segmentul Bâldana-Târgoviște) a primit ordinul de începere a lucrării la data de 1 martie 2023 (mai întâi a fost faza de proiectare), iar finalizarea acestuia ar trebui să fie făcută în august 2026. Din cei 44,13 km (valoare proiect 869,18 milioane de lei) stadiul fizic de implementare este de 0%, iar stadiul financiar de 2,03%, la data de 4 iulie 2024, adică la aproximativ un an și trei luni distanța de momentul în care a fost dat startul implementării proiectului. Cu alte cuvinte, aproape nimic.

Foto: Stație de betoane și mixtură asfaltică, la Conțești, demolată parțial, după primirea unei amenzi de la Garda de Mediu, în februarie 2024

De fapt, tot se mai face ceva. Cam ilegal, ce e drept. La Conțești, undeva pe traseul drumului (DN 71), asocierea de firme (din Turcia) ce a câștigat lucrarea a amplasat o organizare de șantier (cu acceptul și ajutorul admnistrației locale). Mai mult chiar, a fost ridicată și o stație de betoane și mixtura asfaltică. Toate bune și frumoase, doar că puțin cam ilegal, eufemistic vorbind (vezi detalii si aici, articol Valahia Media, din februarie 2024). Atât Garda de Mediu cât și Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) au spus că amplasarea stației de betoane este ilegală.

Administrația locală de la Conțești fiind cea sancționată și obligată, cel puțin teoretic, să intre în legalitate. O legalitate pe care cei de la Conțești au înțeles într-un mod foarte propriu să o aplice (vezi foto mai sus).

Foto: Informare ISC Dâmbovița despre amendarea UAT Conțești (prin primar) în data de 25.06.2024, pentru stația de mixtură asfaltică

Astfel că, la finalul lunii iunie 2024, ISC Dâmbovița a constatat că lucrurile nu au fost remediate la Conțești și a amendat, din nou, administrația locală, după ce Garda de Mediu Făcuse același lucru încă din luna februarie 2024, pentru aceiași stație de mixtură asfaltică.

Foto: Dragoș Popescu, senator (REPER), de Dâmbovița

De remarcat ar fi și faptul că fără intervențiile senatorului dâmbovițean Dragoș Popescu, cel care a semnalat valul nesfârșit al ilegalităților de la Conțești, adiacente oarecum proiectului de reabilitare a DN 71, aceste lucruri (sancțiunile și somarea de intrare în legalitate) probabil că nici nu ar existat (n.m. – s-ar fi aplicat, ca de atâtea alte ori, în România, păgubosul principiu, “las-o, mă, că merge așa!”). Cu alte cuvinte, chit că se face, chit că nu se face, banii trebuiau să circule către buzunarele care trebuie, dar și fără a respecta legile și normele de construcție ce se aplică tuturor celorlalți în România.

Asta pentru că, la Dâmbovița, nu-i așa, se poate orice. Dintotdeauna.

1 Reply to “Și asta-i România! La proiectul reabilitării DN 71 se bate pasul pe loc. 0% realizare, dar și amenzi (din nou) pentru nerespectarea legii, la Conțești”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *