DN 71 ( Târgoviște-Sinaia) anunțat ca și reabilitat (fonduri europene). Din 2011, anunțul se repetă, indiferent de guvernare (istoric proiect, fără partis-pris-uri politice)

O știre, mai bine spus o postare din rețeaua de socializare facebook, de pe pagina ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, a încins iarăși imaginația tuturor celor ce, într-un fel sau altul, se “hrănesc” cu adevărurile imuabile regăsite în spațiul virual, dar și cu afirmațiile clasei politice. Aproape nimeni, din cei care reacționează, de obicei, la astfel de stimuli, nu are răbdare să vadă și printre rânduri, și, cu atât mai mult, să analizeze valoarea de adevăr a unei promisiuni, cum este, până la urmă, și în cazul de față.

Dar, ca să nu ne pierdem în amănunte, iată “știrea” ce a invadat spațiul virtual al internetului, într-un fel sau altul, și care are ca vedetă DN 71, arteră ce străbate județul Dâmbovița de la nord la sud ( de la munte la câmpie cu alte cuvinte):

Cătălin Drulă

Cătălin Drulă, probabil unul dintre puținii miniștrii ( foști sau actuali) care are competențele dar și cunoștințele necesare gestionării unei asemenea sarcini ( n.m.de ministru al transporturilor, în cazul de față), ne spune DN 71 (măcar pe segmentul Târgoviște-Sinaia) va fi reabilitat și lărgit, în 3 ani (de acum încolo), iar banii, vreo 200 de milioane de euro ( 1 miliard de lei), vor veni din fonduri europene. Și Catălin Drulă este însă tot numit politic, iar această constatare nu este întâmplătoare, pentru că, din 2008-2011, DN 71 ( fie pe segmentul Târgoviște Sinaia, fie pe întreaga sa lungime, de 109 km, de la Bâldana la Târgoviște și apoi la Sinaia) se tot promite a fi reabilitat/ modernizat.

Ce s-a întâmplat? /Probabil că nu e foarte greu de ghicit.

Dar de ce s-a întâmplat așa? /Dacă aveți vreo 5-6 minute de răgaz, mai jos, veți regăsi toată istoria. În ceea ce privește noua promisiune, să spunem că, deocamdată, este doar o altă promisiune și… atât.

În 2019, după vreo 7 ani de încercări, valoarea drumului ( execuția reabilitarii) a părut că s-a stabilizat, la suma de 330 milioane de euro. A fost doar naivitate, a crede așa ceva:

În 2011– bugetul, doar pentru reabilitarea integrală a drumului era de 33 milioane euro (putem să spunem 40, dacă adăugăm TVA)

În 2014– doar idee (cu extindere la patru benzi pe 44 km)-475 milioane de euro

În 2019– anunțat deja (în SICAP) –330 milioane de euro (fără TVA).

August 2020, licitația pentru 2020 era anulată (lipsă de oferte):

În 30 decembrie 2020, contractul de reabilitare este atribuit către singura firmă înscrisă la licitații: Aqua Parc, iar în ianuarie 2021 contractul este reziliat, de noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă:

În februarie 2021, PNL Dâmbovița, adică partenerii de guvernare ai celor de la USR-Plus ( formațiune din care face parte și Cătălin Drulă) protestează, pe DN 71, pentru că ministrul transportuilor a reziliat contractul de reabilitare ( evident, un protest doar de formă, pentră că, de fapt, trebuiau să justifice cumva faptul că DN 71 nu va mai fi reabilitat, după ce, în campania electorală, liberalii pormiseseră că ei vor face acest lucru, ce, înainte si PDL și mai ales PSD Dâmbovița se lăudaseră că e ca și făcut, dar nu s-a și întâmplat):

În martie 2021, cei de la USR Plus vorbeau, pentru prima dată, despre motivele renunțării la proiectul de 120 de milioane de euro, pentru reabilitarea DN 71:

DN 71 ( zona “Păduchiosu”-cota 1000)

“În cazul demărarii proiectului de lărgire la 4 benzi a segmentului Bâldana-Târgoviste, timpul de parcurs al drumului până la București ar fi crescut la 3 ore. Pe traseul Bâldana-Târgoviște, al DN 71, nu s-au făcut toate exproprierile, etc“. Va fi făcut drumul expres Târgoviste-Bucuresti, ce nu va trece prin localități, un proiect ce este mult mai fezabil, a mai spus Dragoș Popescu (n.mnu a fost avansat niciun termen de finalizare a proiectului, ci doar faptul că există bani în bugetul național, pentru un proiect de prefezabilitate al drumului expres). ( declarați conferință de presă USR Plus Dâmbovița, făcută de senatorul Dragoș Popescu)

Evident, o declaratie de complezență subiectul părând mai degrabă a îl depăși complet pe senatorul dâmbovițean ( n.m.- nu e singurul, la fel s-a întâmplat si se întâmplă și la PSD sau PNL, în multe cazuri oricum).

Pănă la momentul 6 septembrie 2021 ( anunțul ministrului Catălin Drulă) nu s-a mai întâmplat nimic, în ceea ce privește DN 71. “Realiștii” vor spune că nici acum nu s-a întâmplat, de fapt, nimic, iar “optimiștii” afirmă deja că proiectul e ca și făcut.

DE MAI BINE DE 11 ANI DÂMBOVIȚENII AUD CA DN 71 ESTE APROAPE GATA

4 Replies to “DN 71 ( Târgoviște-Sinaia) anunțat ca și reabilitat (fonduri europene). Din 2011, anunțul se repetă, indiferent de guvernare (istoric proiect, fără partis-pris-uri politice)”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *