Reabilitarea DN 71 (un drum ce străbate județul Dâmbovița de la nord la sud) pe traseul Bâldana-Târgoviște-Sinaia, este anunțată ca fiind ca și făcută. Anunțul a venit din partea CNAIR (30 octombrie 2020). După mai bine de 12 ani (de când statul, prin CNAIR, promite și anunță noi si noi termene de începere a lucrării) s-a ajuns, din nou, în punctul unei noi promisiuni. Iată anunțul CNAIR:
Vineri, 30.10.2020, CNAIR a transmis adresa de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect „Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km 0+000 – km 44+130, lărgire la 4 benzi de circulație si km 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi: Lot 1 (Sector 1): Bâldana – Târgoviște, km 0+000 – km 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație”.
Ofertantul desemnat câștigător este S.C. AQUA PARC S.R.L. – S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. – HYDROSTROY AD – VDH AD (VODSTROI 98 AD) – S.C. BDU MAXI CONSTRUCT S.R.L, cu prețul de 587.664.162,47 Lei fără TVA.
Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.
Perioada de garanție a acestora este de 7 ani și 6 luni.
În perioada imediat următoare, Ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odată cu finalizarea procesului de avizare a acestuia.
De ce este doar o promisiune, ce are, din păcate, putine șanse să rezolve problema reabilitării DN 71?
În primul rând, pentru că vorbim de un singur sector( 44 de km, Bâldana-Târgoviște), din partea de șes, un sector de drum ce va fi lărgit la 4 benzi, dar prin interiorul localităților, o operațiune extrem de costisitoare si greu de realizat, în condițiile în care vor trebui făcute, în multe locuri, expropieri (deci nu este vorba de construcție propriuzisă, doar).
În al doilea rând, pentru că, deocamdată, proiectul nu are nici măcar aviz de demarare, după cum se precizează chiar în comunicatul de presă al CNAIR.
În al treilea rând , pentru ca firma câștigătoare a licitației (unicul ofertant pentru aceste segment, ce este prevăzut a fi reabilitat) este anchetată (Tribunalul Neamț), pentru evaziune fiscală si spălare de bani, într-un dosar ce vizeaza tot reabilitare de drumuri naționale.
Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, compania Aqua Parc din Roznov este deținută de Gheorghe Vlasie, zis Ginel, finul lui Ionel Arsene, președintele PSD al CJ Neamț. Aqua Parc este judecată pentru evaziune și spălare de bani la Tribunalul Neamț. Vlasie este judecat și el pentru aderare la un grup infracţional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani. Are termen pe 23 noiembrie 2020.
Sursa-digi24.ro
În al patrulea rând, pentru că, pentru segmentul Târgoviște-Sinaia, toate licitațiile au fost anulate (proiect întocmit prost, nimeni la licitație, nu se știe când va fi reluat). Atenție, situația este identică, doar cu mici modificări, de mai bine de 12 ani (indiferent cine a asigurat puterea, în statul român, si implicit la CNAIR, companie aflată în subordinea Guvernului).
Așadar, ca și până acum, momentan, rămân doar promisiunile. Pentru cei ce au răbdare a lectura câte ceva din saga (profund românească) reabilitării (pe hârtie), a DN 71, iată (mai jos) câteva materiale găzduite, de-a lungul timpului, de Valahia Media.
Reabilitarea DN 71 rămâne, din păcate, doar o poveste, aruncată în spațiul public, ca o certitudine, în preajma fiecărui scrutin organizat în România, în ultimii 12-13 ani. Doar atât!