În urmă cu două zile (n.m.- 12 februarie 2024) autoritățile dâmbovițene, respectiv președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan, alături de secretarul de stat (la Ministerul Transporturilor), Ionuț Săvoiu, organizau o conferință de presă, în teren, pe raza localității Bâldana, acolo unde au “demarat în forță” lucrările de reabilitare și modernizare a DN 71, segmentul Bâldana-Târgoviște. Cel puțin asta spuneau cei amintiți anterior. Și, mai spuneau tot ei, că în sfârșit “a venit vremea drumurilor bune”, pentru dâmbovițeni.

Foto: Conferință de presa la Bâldana, în data de 12.02.2025; Sursa foto: Corneliu Ștefan / Facebook
Evident că din discursul despre DN 71 (n.m.- s-a vorbit și despre DN 7, dar acest subiect va fi abordat cu o altă ocazie) au lipsit câteva amănunte.

Foto: Lucrări la DN 71, Bâldana, 12 februarie 2025
Cum ar fi acelea că, deși se spune că “noi” facem ce nu au făcut “alții”, în ultimii 20 de ani, în realitate acei “alții” sunt tot “ei”. De fapt, și acum, mai mult se promite. Trecând însă peste acest amănunt, dar și peste cel că “modernizarea” DN 71 înseamnă un drum ce trece, de la două, la patru benzi, tot prin mijlocul localităților, deci cu limitările de viteză aferente, dar și cu probleme suplimentare, crescând riscul de accidente (asta doar timpul o va proba), în amintita conferință de presă nu s-a vorbit și despre alte probleme curente, de la proiectul ce se anunță că a intrat în linie dreaptă.



Spre exemplu, în data de 13 februarie 2025, la doar o zi după amintita conferință de presă, Tribunalul Dâmbovița hotăra suspendarea mai multor hotărâri ale Consiliului Local Conțești, hotărâri emise în anii 2023 și 2024, în urma unei sesizări a asociației ECOLEGAL. Hotărâri ce, chiar dacă indirect, aveau legătură cu proiectul de reabilitare a DN 71. Și mai ales, cu calendarul de implementare a acestuia.

De fapt, hotărârile de CL, de la Conțeti, anulate de Instanță, aveau în vedere dezmembrarea bazei sportive din localitate și, ulterior, închirierea unor spații către constructorul turc ce lucrează la proiectul de reabilitare și modernizare a DN 71.

Foto: Baza sportivă de la Conțești, decembrie 2023 (construcții ridicate ilegal, a spus inclusiv Instanța). Organizarea de șantier a celor ce lucrează la proiectul de reabilitare a DN 71
Asocierea de firme, din Turcia, ce a câștigat licitația (n.m.– unic ofertant, de fapt), pentru proiectul de reabilitare a DN 71, a decis, cu acordul Primăriei Conțești, să înființeze organizarea de șantier la Conțești, chiar pe terenul bazei sportive din localitate, una ce a fost desființată, practic, de Primăria Conțești.

Foto: Ilustrare articol Valahia Media (august 2023); Drago Popescu și construcțiile ilegale din baza sportivă de la Conțești
Numai că, puțin cam ilegal, după cum a constat fostul senator dâmbovițean Dragoș Popescu, cel care a inițiat un adevărat război cu primăria din localitate și firma turcă ce lucrează la DN 71 (n.m.–ar trebui să lucreze), un război ce are ca miză corectarea “neregularităților” din aceast caz și intrarea în legalitate, a celor ce au mers doar pe principiul “Las-o, mă, că merge așa!”, după cum spune și Dragoș Popescu. (pentru mai multe detalii , click, mai jos, pe link-urile următoare):
Hotărârea Instaței, cea din data de 12 februarie 2025, privitoare la anularea hotărârilor de consiliu local de la Conțești, chiar dacă nu vizează direct proiectul de la DN 71, are la bază acte administrative făcute cu forțarea legii (cel puțin) în favoarea celor ce lucrează la DN 71 (vezi mai jos exemplu, document Hotărâre a CL Conțrești, din martie 2024, ce viza închirierea unor spații în baza sportivă din localitate. asta în condițiile în care la ora anunțului – hotărârii de consiliu – spațiile respective erau deja închiriate către constructorul turc de la DN 71).


Dacă mai adăugăm și faptul că nici stația de beton și mixtură astfaltică, instalată tot la Conțești, de constructorul turc (tot pentru proiectul de reabilitare a DN 71) nu se simte foarte bine (nu avea acord de mediu și a trebui să fie demolată, vezi colaj foto, mai sus) sau că proiectul, calendarul de implementare al acestuia, este deja întârziat, este evident că nu se poate vorbi despre proiectul DN 71 ca despre unul de succes.
Evident că asta nu îi împiedică pe cei din lumea politică să afirme exact asta. Și să promită că toate vor merge ca pe roate, de acum înainte. Deja nu merg bine. Nu au mers niciodată, de fapt.
P.S.

Foto: Spălătorie auto în baza sportivă de la Conțești, cu ieșire la DN 71 (anul 2023)
Conform unor informații, tot la Conțești, o parte din fosta bază sportivă a fost trecută din domeniul public, în domeniul privat al localității. Ulterior a fost făcută o spălatorie auto și un magazin, ce au funcționat pe acele amplasamente. Mai apoi, respectivele “afaceri” au fost vândute către un consilier local, iar acum aceste proprietăți intră la exproprieri (unele generoase) pentru porțiunea lărgită a DN 71.
(Va urma)