În urmă cu doar două zile, spuneam (reaminteam, de fapt) că partidele ce formează coliția de guvernare, acum, încearcă, și de multe ori chiar reușesc, să eludeze reflectarea realității în mass-media românescă, prin intoxicarea constantă cu fake news sau nonews, a spațiulul media controlat financiar, totul cu complicitatea segmentului media, evident, un segment stipendiat direct, cu bani publici și alocați direct politic, la dimensiuni ce nu au mai fost întâlnite niciodată în perioada de după 1989 cel puțin, nici măcar în perioada Adrian Năstase prim ministru, când presa era cumpărată la “tarabă”, ca la talcioc, sau pur și simplu împinsă spre faliment, în speță “nealiniații” acelei perioade( detalii aici, Valahia Media, într-un articol ce pleacă de la o anchetă a celor de la Recorder, despre prețul tăcerii media, în 2022).
Chiar dacă nu era nevoie de o confirmare suplimentară, a celor afirmate anterior sau prezentate în materialul aminitit, la doar 48 de ore distanță, un anunț, venit de la CNAIR și preluat ulterior, dar hiperbolizat politic, în plan local, în Dâmbovița, vine să confirme, o dată în plus, cele afirmate anterior.
CNAIR anunța, în data de 16 septembrie 2022 că:
Vineri, 16.09.2022, după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km 0+000 – km 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație și km 51+041 – km 109+905 drum la două benzi” Sector 1: Bâldana – Târgoviște km 0+000 – km 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație.Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea ESTA INSAAT SANAYI LOJISTIK VE DIS TICARET ANONIM SIRKETI – S.C. ESTA CONSTRUCTION GROUP S.R.L. – GUN AL MADENCILIK INSAAT NAKLIYE SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI, cu preţul de 869.183.617,08 lei fără TVA.Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor.Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani.Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru modernizarea DN71 Sectorul cuprins între Bâldana și Târgoviște, prin lărgirea la 4 benzi de circulație, cu o lungime de 44,13 km și include construirea și/sau modernizarea a 4 poduri și a unui pasaj pe traseul drumului național.
Sursa
Cu alte cuvinte, vor trece aproape 3 ani de acum înainte până când DN 71 ar putea fi reabilitat și modernizat pe segmentul Bâldana Târgoviște. Asta după ce vor fi soluționate eventuale contestații (câștigătorul, un consorțiu de firme turco-rus, ce are un sediu la Moscova și este foarte apropiat și de Vladimir Putin, a participat singur la licitație. În asocierea de firme câștigătoare apare și o firmă ce are sediul în România, S.C. ESTA CONSTRUCTION GROUP S.R.L., o firmă înfințată în 2019, ce avea 22 de salariați, în 2020, anterior sau după nu avea angajați, și a mers mereu în pierdere, conform declarațiilor fiscale).
În plus, aceiași asociere a depus singura ofertă și pentru segmentul Târgoviște-Sinaia, al DN 71, o ofertă încă în analiză la CNAIR (detalii aici). Singura diferență fiind aceea că, în oferta pentru Târgoviște-Sinaia, nu mai apare și firma românescă, rămânând însă aceleași firme turco-rusești, cu legături puternice în spațiul exsovietic, ca la contractul de pe Bâldana Târgoviște.
Dincolo de declarațiile politice, ce bineînțeles că nu au lipsit, precum cea a președintelui CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan, ce încă o dată a anunțat că a făcut ce a promis, legat de DN 71, alățuri de Sorin Grindeanu, adică, până la urmă, transmitând ideea că PSD-ul se ține de promisiune ( vezi mai sus postarea de facebook), spațiul media, din Dâmbovița cel puțin, a fost inundat de anunțul măreței realizări a reabilitării DN 71, de fapt nimic concret, doar o promisiune, nici aceea nouă., cu termene ce sunt prelungite de fiecare dată fără prea multe explicații, dor cu speranța că nimeni nu își va aduce aminte ce a fost promis cu 1 an, 2 sau chiar 13 ani în urmă, cum se întâmplă în cazul DN 71.
Pentru cei care preferă să nu uite, plecând de la ideea că un subiect prezentat real, fără trunchieri și aplauze politice, poate face mai ușor de înțeles viitorul și poate chiar mai ușor de deslușit, iată un material Valahia Media, din luna martie a anului 2022, un material în care vorbeam, deja, de încă o minciună, în ceea ce privește DN 71. Cea mai recentă, pentru că istoria minciunii, privind reabilitarea acestei artere, este mult mai lungă ( amănunte și în articolul de mai jos):