Unul dintre cele mai importante proiecte scoase la “defilarea electorală” (una anticipată), din Dâmbovița, este proiectul de reabilitare și modernizare (n.m..- lărgirea de la două la patru benzi) a DN 7. Mai bine zis a segmentului de 21,4 de kilometri cuprins între localitățile dâmbovițene Tărtășești și Titu. De mai bine de 16 ani, adică de când cei de la Renault inaugurau, la Titu, în 2007, Centrul de Cercetare auto, și primeau, de la prim-ministrul din acea vreme, Călin Popescu Tăriceanu, asigurarea că statul român va face totul pentru a moderniza artera și a asigura celor de la Renault o variantă rutieră decentă, pentru dezvoltarea centrului de la Titu, promisiunile, în ceea ce privește reabilitarea DN 7, au curs. În valuri, unele politice evident. Nu s-au îndeplinit, tot evident am putea spune, niciodată.
De câțiva ani însă, valul de promisiuni a căpătat o dimensiune suplimentară, cea locală, dinspre CJ Dâmbovița, autoritatea făcând conferințe de presă peste conferințe de presă, dar și întâlniri peste întâlniri, în teren, pentru a anunța că proiectul e ca și realizat.
Foto: Anunț ordin de începere a lucrărilor la proiectul de reabilitare a DN 7 (31 august 2022). Președintele CJ Dâmbovița (PSD), secretarul de stat de Ministerul Transporturilor (PSD), primarul din Titu (PNL) și prefectul de Dâmbovița (PSD), alături de alți social democrați dâmbovițeni făceau anunțul privitor la DN 7
În 31 august 2022 era anunțat, la Titu, că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat, iar începând cu data de 1 septembrie vor demara lucrările (n.m.– proiectul ar fi trebuit să fie finalizat până la data de 31 decembrie 2023, pentru a nu se pierde fondurile europene, dar, ulterior, a mai primit o prelungire a termenului de execuție, până la data de 1 noiembrie 2024).
Foto: Sorin Grindeanu (centru imagine), la sediul CJ Dâmbovița (27 decembrie 2021)
Asta după ce, în 27 decembrie 2021, adică cu 9 luni mai devreme, chiar ministrul Transporturilor, de atunci și de acum, social democratul Sorin Grindeanu, anunța, la Târgoviște, că toate procedurile premergătoare demarării proiectului la DN 7 vor fi finalizate în ianuarie 2022, când ar fi urmat să se semneze contractul de demarare a lucrării. Nu a fost să fie, în ianuarie 2022, dar s-a întâmplat în august 2022 (vezi mai sus). Numai că, nici anunțul din 31 august 2022, cel în care se preciza că începerea lucrărilor va avea loc de la 1 septembrie 2022, nu a fost chiar cel mai exact.
Foto: Sorin Grindeanu, anunț, pe DN 7, despre demararea lucrărilor de reabilitare (mai 2023)
Asta pentru că , aproape un an mai târziu, în mai 2023, era organizată o altă conferință de presă, în teren, pentru a anunța demararea lucrărilor de reabilitare și modernizare de la DN 7 (n.m.- nici măcar varianta că în această perioadă fusese făcută proiectarea, ce în contract avea o durată de 6 luni, nu stă în picioare, între 31 august 2022 și 29 mai 2023, adică momentul când au început lucrările, fiind vreo 8 luni, nu 6, deci iar o întârziere fără explicații).
Pentru datele exacte, click, mai jos, pe download, document de autorizare a proiectului, de la Ministerul Transporturilor, din 26 mai 2023:
Foto: DN 7 (segment Bâldana-Titu), februarie 2024
Trecând și peste acest amănunt (n.m.– în economia generală a proiectului, unul întârziat un deceniu și jumătate, câteva luni de întârziere, având, totuși, o relevanță scăzută), în momentul februarie 2024 apar primele informații ce vizează un (aproape) dezastru la proiectul de pe DN 7. Asta pentru că ce s-a lucrat, oricum cu întârziere, este și neconform. Cu alte cuvinte, lucrări de mântuială. Click, mai jos, pe articolul Valahia Media din data de 2 februarie 2024, pentru mai multe amănunte:
La final de februarie (2024) senatorul dâmbovițean Dragoș Popescu semnalează că s-a decontat mult mai puțin decât s-a lucrat (teoretic), în proiect, ceea ce este evident consecință a faptului că lucrările nu sunt conforme, asta în timp ce oficialii (Ministerul Transporturilor ce, prin CNAIR, realizează proiectul) afirmă, cu orice ocazie, că totul este în regulă și în termen, încercând să ascundă o realitate ce nu îi avantajează (n.m.– ba din contră). Electoral în primul rând.
Nu mai puțin de 27 de neconformități au fost date, până acum, la proiectul de reabilitare și modernizae a DN 7. Cu alte cuvinte, lucrări efectuate dar care trebuiesc refăcute. Iată doar câteva dintre ele, așa cum apar în documentele celor de la CNAIR:
În aceste condiții, este foarte posibil ca și termenul de 1 noiembrie 2024 (n.m. – termenul maxim până la care pot fi atrase fondurile europene, pentru acest proiect) să fie pus în pericol, în sensul că va fi depășit.
Astfel, se poate spune că toată tevatura creată, mai mult electoral, în jurul reabilitării și modernizării DN 7, ar putea fi, iarăși, pentru mai nimic, în condițiile în care și acest proiect va fi finalizat, dacă va fi finalizat, tot cu fonduri proprii (mult mai mulți bani decât erau planificați inițial), dar și cu întârzieri de ordinul anilor.
(va urma)
🙁 minţiţi, băieţi, minţiţi nu vă dezmințiți, că poate rămâne ceva! 🙁