Nu că zic dar vreau să spun!
Face deja vâlvă, judecând după modul de apreciere a unei postări din spațiul rețelelor sociale, “știrea” că Târgoviștea este, din nou, se spune, prima, adică în top. Bine, e, de fapt, la “Prima TV”, dar nu se mai incurcă nimeni în amănunte.
Un concurs, inițiat de către Societatea EAD.RO INTERACTIVE SRL., persoană juridică română, cu sediul in București , intitulat “Destinatia anului 2022” este prezentat agresiv în Târgoviște, prin intermediul rețelelor de socializare, mai cu seamă că, se spune, fosta Capitală a Țârii Românești ar fi câștigat deja o primă etapa a concursului. Iată postarea, ce aparține primarului Târgoviștei, Cristian Stan:
Tot edilul șef de la Târgoviște mai spune (într-o postare anterioară, de vreo 2,5 k de like-uri) că:
Târgoviște, din nou la înălțime! Suntem în finala întrecerii DESTINAȚIA ANULUI 2022, categoria „City Break”. Alături de noi – Brașov și Iași. O alăturare care ne onorează și care vine să confirme transformările evidente ale orașului nostru din ultimii ani, efort adăugat la uriașa moștenire istorică și culturală
Cu doar puțin peste 21.000 de votanți, la concursul celor de la Prima TV ( prima etapă), la nivel național, este de-a dreptul fascinant să vezi că Târgoviștea strânge, la postarea primarului orașului, despre subiect, peste 2500 de aprecieri, adică cam 12% din tot ce s-a apreciat la concursul celor de la Prima (din toate localitățile țării, ce au participat la concurs). Cu alte cuvinte, Târgoviștea e buricul țării, din nou.
Așa o fi. Mai sunt însă, câteva amănunte. În concursul amintit s-a înscris oricine a vrut ( la secțiunea city break se puteau înscriie municipiile, cu alte cuvinte orașele mari, iar în secțiunea în care a participat și Târgoviștea vorbim de vreo 17 participanți (18 cu Bucureștiul, oricum “calificat” în finala concursului): VALAHIA: (Muntenia, Oltenia, Dobrogea) Bucuresti si judetele: Arges, Braila, Buzau, Calarasi, Constanta, Dambovita, Dolj, Giurgiu, Gorj, Ialomita, Ilfov, Mehedinti, Olt, Prahova, Teleorman, Tulcea, Valcea
Asta după ce reprezentantul legal al concurentului a achitate suma de 5000 de lei, către organizator, și, prin contract, a furnizat fotografii ( de ordinul zecilor spune regulamentul).
Tot prin regulamentul de înscriere existând și asumarea unor obligații, în ceea ce privește echipele ce se vor deplasa la fața locului, pentru documentare, din partea organizatorului concursului. Foarte bine, nimic nu-i gratis. În cazul de față, laudele le merită însă cei care știu sa facă bani, mizând pe orgoliul exarcebat din localul românesc. Dar și pe buzunarul darnic al celor ce nu dau de la ei. Vorba aia, doar nu scoți din buzunar banii proprii pentru a promova orașul în care trăiești ( decât dacă ești patronul exclusiv al “locației”, ceea ce bănuiesc că nu este cazul).
În ritmul actual, sunt convins că Târgoviștea va deveni destinația turistică preferată a României, pentru anul 2022. Râurile de turiști, fie ei doar de “city-break”, vor curge către Târgoviște, de acum înainte. Nu e nicio îndoială, având în vedere mobilizarea resurselor locale pentru câștigarea acestui titlu ( n.m.- titlu ce nu are nicio relevanță, statistic vorbind, dar asta are mai puțină importanță).
Dăm un ban, dar stăm în față, unde vom admira un sticker, din prim-plan. Mi-e teamă însă că singurii ce vor vrea să admire așa ceva, vor fi doar târgoviștenii. Bine, nici măcar aceia toți.