CJ Dâmbovița: “Dărnicie” infinită! 12.000 de euro plătiți pentru câteva anunțuri, în ziare locale cu tiraj insignifiant!

Când vine vorba de CJ Dâmbovița, se poate spune că, atunci când trebuie, dărnicia de care dă dovadă forul de conducere administrativă a județului Dâmbovița este nemăsurată. Dar doar “când trebuie” sau, mai bine spus, cu cine trebuie. În luna august 2023, arătam cum CJ Dâmbovița plătește, în 2023, aproximativ 60.000 de euro, către nu mai puțin de 33 de entități media (doar din județul Dâmbovița), pentru publicitate media (click, mai jos, pentru articolul Valahia Media):

Nu toate cele 33 de entități amintite sunt plătite la fel. Unele dintre acestea se remarcă prin contracte mult mai mari decât celelalte. Cu mult mai mari. Două ziare locale (n.m. – “Dâmbovița” și “Jurnal de Dâmbovița”), ce sunt parte a două dintre entitățile media plătite de CJ Dâmbovița, din cele 33 amintite anterior, au beneficiat de o “generozitate” cu mult mai semnificativă, comparativ cu restul media, din partea CJ DB.

Foto: Contracte de Servicii, în perioada ian.-mart. 2023, la CJ Dâmbovița (captură parțială, document). Sublinierea (roșu) aparține Valahia Media

SC Jurnal Media Top SRL (ziar- Jurnal de Dâmbovița) și SC Dâmbovița Partener Tv SRL (ziar- Dâmbovița) au primit, împreună, suma de 60.000 de lei (peste 12.000 de euro, la cursul actual), de la CJ Dâmbovița, conform unui document (al CJ Dâmbovița), vezi mai sus, în care sunt trecute contracte de achiziții publice (directe) cu valoare mai mare de 5.000 de euro.

Foto: Sediu CJ Dâmbovița (Arhivă)

Lista de contracte se referă la acest tip de achiziții făcute în primul trimestru al anului 2023. Cu alte cuvinte, doar în lunile ianuarie-martie 2023. Conform contractului, cele două entități amintite se obligă să facă publicitate, în ziar ( n.m.- este specificat, exact, că plata se face per centimetru pătrat, <CMP>, de apariție, la sume de 3,5 lei/CMP și respectiv de 2,5 lei/CMP), pentru “publicitate la anunțurile de ședințe ale Consiliului Județean Dâmbovița”. Sumele plătibile fiind de 35.000 și respectiv 25.000 de lei (nu există și motivație a prețului diferențiat, materialul publicat fiind identic, în teorie).

Foto: Ședințe ale CJ Dâmbovița în anul 2023 ( subliniat roșu- ședințele din perioada ian.-mar. 2023)

CJ Dâmbovița a avut, în perioada amintită, 3 ședinte ordinare (una în fiecare lună), plus alte 4 ședinte de urgență (acestea, de multe ori, nici nu sunt anunțate public). Socotind, totuși, că și pentru acestea s-a făcut reclamă, “la ziar”, ar rezulta un total de 7 anunțuri în fiecare dintre cele două ziare locale. 7 anunțuri ce ar trebui să aibă, atenție!, însumat, 1 metru pătrat de text (10.000 de CMP). Un lucru destul de greu de realizat în cele două publicații (n.m.unele de mici dimensiuni și cu puține pagini, doar câte 8) dar cum, probabil, principiul aplicat a fost “nu măsoară nimeni“, acest amănunt a fost trecut doar ca să existe o justificare, mai plauzibilă, a sumelor plătite din bani publici.

Foto: Ziarul Dâmbovița ( aprilie 2023, stânga colaj foto) și ziarul “jurnal de Dâmbovița ( ediție din sept.2023, dreapta colaj foto)

Cele două ziare amintite, ca mai tot ce înseamnă presă de print (în special în România), cu doar câteva excepții, “nu există”. Ziarele tipărite neavând niciun succes de public, nică măcar unul minimal, în epoca rețelelor sociale și a transmiterii instantanee a informației. În aceste condiții, tirajele acestora (adresabilitatea directă) nici măcar nu mai apar tipărite, cel mai probabil pentru că sunt ridicole (de ordinul, maxim, al câtorva sute de exemplare). Cu prețuri, la vânzare, de 1 leu și 1,7 lei este clar că respectivele publicații sunt falimentare. Cu toate acestea, fără performanțe economice și fără adresabilitate, CJ Dâmbovița le-a ales pentru a disemina niște anunțuri de promovarea a proiectelor proprii, către publicul larg, se spune. Plătindu-le, în același timp, pentru nimic, cu sume neverosimile, pentru mediul concurențial din România (ex- .prețuri practicate la publicitate de probabil ziarul cu cel mai mare tiraj din România, “Libertatea”, mai jos, într-o captură a unei pagini de internet. De remarcat că anunțurile, prețurile pentru acestea, sunt calculate la cuvânt, nu la centimetru pătrat):

În Dâmbovița, cel puțin în cazul CJ Dâmbovița, se pare că altele sunt criteriile de alocare a banilor publici. Dar chiar și aici, în aceste circumstanțe, măcar o întrebare tot este necesară:

Care este / a fost <target-ul> CJ Dâmbovița, prin această alocare, de 12.000 de euro, bani publici ce au fost virați, în doar 3 luni, către prestatorii de servicii? A fost el atins sau alocarea s-a făcut fără ca între părți să existe un astfel de acord? Asta în condițiile în care cei ai căror bani au fost puși la bătaie ( n.m.– dâmbovițenii, toți cei din Dâmbovița ce plătesc taxe și impozite locale, în acest județ, sau care doar lucrează în acest județ) este clar că nu au fost întrebați nimic, despre oportunitatea inițierii unui astfel de contract.

Foto: Captură pagini (print) din cele două ziare locale (Dâmbovița și Jurnal de Dâmbovița). De remarcat: Ambele ziare sunt nr. 1 în județ (confom propriior reclame). Nu mai există și un al treilea nr.1, pentru că nu mai există niciun al treilea ziar (print) în Dâmbovița.

O întrebare, cea cu target-ul, ce, probabil, va rămâne fără răspuns (n.m.- Valahia Media va publica orice eventual răspuns la această întrebare, unul însoțit, tot eventual, de argumente matematice, al oricăreia dintre părțile implicate în această “afacere”. Dacă va exista o astfel de dorință).

De fapt, întreaga “afacere” se înscrie, cel mai probabil, în lunga listă a “genererozității” administrativ-partinice a CJ Dâmbovița, o instituție prietenoasă doar cu apropiații, cei ce împărtășesc același simpatii (măcar) politice. În ceee ce privește modul de alocare a fondurilor publice, din păcate, principiul aplicat a fost, mai mereu, doar unul singur: “Ciocu mic! Acu`, noi suntem la putere!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *