În plină perioadă pandemică, la Târgoviște (n.m. cod roșu de funcționare a orașului, incidență a numărului de cazuri de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, de peste 3,29 la mie), reprezentanții alianței USR-Plus Dâmbovița (un senator, un deputat și subprefectul județului Dâmbovița) au considerat că este cel mai nimerit a organiza o conferință de presă (prima, de altfel, de după momentul în care reprezentanții coaliției de guvernare, de la USR-Plus, din Dâmbovița, au ajuns cu sacii personali în căruța guvernării, după cum se poate spune). De fapt, o întrunire anunțată, ca și în alte cazuri, ale unor alte partide politice dâmbovițene, doar în baza unor criterii ce numai legătură cu logica nu au. Trecând peste acest aspect, ce evident ca poate fi corectat, USR-Plus Dâmbovița a convocat o conferință de presă pentru a oferi un “cadou” de 8 martie, nu doar femeilor, ci tuturor dâmbovițenilor. Mai precis:
Anunțul că două dintre proiectele ce au stârnit valuri mari de emoție, în Dâmbovița, au fost puse în așteptare, dacă nu cumva l-i s-a pus cruce. Este vorba, dacă mai era nevoie de precizări, despre DN 71 și COS Târgoviște.
Iată pe scurt, câteva dintre declarații, ce, dincolo de adevărurile rostite, conturează și o stare de spirit, din păcate, ce este pe cale să fie adoptată și de USR-Plus. O stare de spirit (n.m. politic) ce s-ar putea încadra doar sub motto-ul: “Suntem la putere, așa că…ciocu mic!”
DN 71

Proiectul de reabilitare a DN 71 nu va mai fi pus în practică (istoria proiectului poate fi regăsită si consultând acest articol- Valahia Media)

Dragoș Popescu (senator USR-Plus, de Dâmbovița) a explicat, mai degrabă a încercat, să spună cum decizia ministrului Transporturilor, usr-istul Cătălin Drulă, de a rezilia contractul este cea corectă. “În cazul demărarii proiectului de lărgire la 4 benzi a segmentului Bâldana-Târgoviste, timpul de parcurs al drumului până la București ar fi crescut la 3 ore. Pe traseul Bâldana-Târgoviște, al DN 71, nu s-au făcut toate exproprierile, etc“. Va fi făcut drumul expres Târgoviste-Bucuresti, ce nu va trece prin localități, un proiect ce este mult mai fezabil, a mai spus Dragoș Popescu (n.m. nu a fost avansat niciun termen de finalizare a proiectului, ci doar faptul că există bani în bugetul național, pentru un proiect de prefezabilitate al drumului expres).

În plus, am aflat că segmentul Târgoviște-Sinaia, al DN 71, va fi scos totuși la licitație, după ce vor fi modificați parametrii actualului proiect (iarăși fără a fi avansată nicio dată). Concluzia, destul de simplă, a discursului senatorului, DN 71 (segmentul Bâldana-Târgoviște) nu va mai fi reabilitat, va fi făcut alt drum, nu se știe pe unde, când și cum.
COS Târgoviște

Cel de-al doilea parlamentar, al celor de la USR-Plus Dâmbovița, deputatul Daniel Blaga, a fost cel care a făcut anunțul “îngropării” proiectului de preluare, de către stat, a COS Târgoviște , prezentând și argumentele amânării ministeriale (momentan) în ceea ce privește luarea unei decizii finale. (detalii despre proiect aici-Valahia Media)

Am aflat că USR-PLUS Dâmbovița nu a promis, în campania electorală, preluarea COS Târgoviște de către stat, ci doar PNL Dâmbovița a făcut acest lucru (n.m. corect de altfel). Cum, la fel, USR-Plus nu a promis nimic, iarăși corect. În plus, spune deputatul Blaga “noi, adică USR-Plus Dâmbovița, am vorbit cu sindicaliștii de la COS Târgoviște, de la sindicatul Valahia și sindicatul Metalurgistul, pentru a găsi soluții, iar proiectul de preluare este în analiză (n.m. la Ministerul Economiei condus tot de un reprezentant al USR-PLus, Claudiu Năsui)… 40% din cei 900 de angajați actuali ai COS Târgoviște sunt pensionari, combinatul are grave probleme de mediu, sunt necesari 29 de milioane de lei, deci aproape 5 milioane de euro, în investiții de mediu, pentru a remedia aceste probleme, sunt căutate soluții optime, la Ministerul Economiei, este analizată situația activelor funcționale ce au fost evaluate anterior, pentru a se căuta o solutie optimă, a mai spus, între altele, deputatul.

Cu alte cuvinte, se analizează, se cântărește, noi nu am promis nimic, nu prea avem bani de preluare (Guvernul), alții nu au făcut nimic atâția ani. Foarte adevărat, numai că ce uită să amintească cei de la USR-Plus Dâmbovița este că nu au câștigat alegerile parlamentare, iar la guvernare au ajuns în baza unui program de guvernare, al celor de la PNL, majoritari în Guvern, în care este trecută/promisă inclusiv preluarea COS Târgoviște, de către stat. Așadar, niciun fel de asumare a responsabilității. Bine că au ajuns la Guvernare. Bine pentru ei, evident.
P.S.

Proaspăt numită în funcția de subprefect la județului Dâmbovița, Marinela Manea ( numire făcută conform algoritmului de guvernare, de împărțire a funcțiilor publice din teritoriu), prezentă la aceiași conferință de presă, în calitate de membru al USR-Plus Dâmbovița, a intervenit doar pentru a preciza că este în funcție de 2 zile, deci, în concluzie, nu a avut timp de acomodare cu funcția, așadar nu poate, momentan, oferi prea multe amănunte. Cel puțin asta am reținut. De la distanță, așa se “vede”, cel puțin.