TELVERDE pentru reclamarea celor ce calcă pe “becul COVID- 19”

Autoritățile centrale (MAI) au pus în funcțiune o nouă linie telefonică de tip TELVERDE (gratuită) unde se primesc sesizări de la cetățeni, ce vor să semnalizeze încălcări ale normelor de protecție sanitară. Asta în contextul în care internarea și menținerea în izolare sau carantină a celor suspectați de infecție cu coronavirus nu mai este posibilă, momentan.

Linia telefonică este operațională începând cu data de 4 iule 2020. conform comunicatului de presă publicat de MAI, pe site-ul propriu:

“Pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu COVID-19, conducerea Ministerului Afacerilor Interne a convocat vineri o ședință, în sistem videoconferință, cu prefecții și șefii de structuri centrale și teritoriale pentru a stabili măsurile care vor fi luate în următoarele două săptămâni. Printre deciziile luate a fost și aceea de a se înființa o linie telefonică Tel Verde-– 0800800165– la care cetățenii să poată sesiza cazurile de încălcare a normelor de protecție sanitară.

Astfel, în următoarele două săptămâni se vor desfășura activități de verificare punctuale atunci când se vor primi sesizări cu privire la nerespectarea măsurilor de limitare a îmbolnăvirilor cu COVID-19, dar și acțiuni cu efective mărite în zone aglomerate, centre comerciale, piețe, târguri, precum și la ștranduri, terase și cluburi în aer liber. O atenție deosebită va fi acordată stațiunilor de la mare și de la munte, precum și traseelor de deplasare către acestea. Totodată, printre prioritățile echipelor de verificare va fi și transportul intern și internațional de persoane atât rutier, cât și feroviar. Conducerea MAI a cerut structurilor responsabile să ia măsuri suplimentare mai ales la sfârșit de săptămână.

Bilanț prima zi de funcționare

La linia telefonică TELVERDE (0800800165), operaționalizată începând cu data de 04.07.2020, ora 00.00, dedicată special sesizării neregulilor în context COVID – 19, au fost primite deja zeci de apeluri telefonice. Sesizările au fost direcționate pentru verificări la nivelul municipiului București și a 13 județe, fiind semnalate în special nereguli privind purtarea măștii de protecție.”

După primele 24 de ore de funcționare a liniei telefonice, bilanțul a fost următorul:

“La linia telefonică TELVERDE (0800800165), operaționalizată începând cu data de 04.07.2020, ora 00.00, dedicată special sesizării neregulilor în context COVID – 19, au fost primite 23 de apeluri telefonice.

Sesizările au fost direcționate pentru verificări la nivelul municipiului București și a 13 județe, fiind semnalate în special nereguli privind purtarea măștii de protecție.

9 dintre faptele sesizate la linia TELVERDE s-au confirmat în urma verificărilor.”

Conform MAI.

Sursa foto articolInstituția Prefectului Argeș(facebook)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *