Inflația, creșterea prețurilor la carburanți și energie, ROBOR-ul, creșterea dobânzilor la credite, etc transformă România într-o țară în care clasa de mijloc ( așa “subțire” cum era ea) tinde să ajungă rapid, în 2022, în categoria pauperității sociale. Într-o lume în care indivizii reacționează doar instinctiv, și doar atunci când propriul buzunar resimte loviturile economice, fiecare încearcă să ignore trendul, unul evident de altfel, și să-și salveze, într-un fel, viitorul, unul personal și total egoist (n.m.– “asta-i lumea, n-ai ce face”, este sloganul adoptat pe post de motto, din păcate, de cei mai mulți dintre noi). Cu scumpiri, la absolut orice, și de până la 100-200%, în ultimele luni, o scumpire cu doar 30% a unui produs /serviciu nu pare mare lucru (“am văzut și altele mai rele”, se spune, de obicei), dar plecând de la ideea că toate aceste creșteri au impact major (ce, cumulat, poate duce chiar la falimente personale) am considerat necesar (nu neapărat și suficient) a aminti una dintre aceste vești ale scumpirii. Una ce va să vină.

Călătoria cu taxi-ul devine mult mai scumpă
Începând cu data de 1 iulie 2022, la Târgoviște, călătoria cu taxi-ul va deveni semnificativ mai scumpă. Într-o ședință de consilil local ( n.m.– ce va avea loc în data de 23 iunie 2022) aleșii locali, la propunerea conducerii Primăriei Târgoviște, vor aproba majorarea “tarifelor maximale de distanță de 3,5 lei/km, pentru executarea serviciului public de transport persoane sau bunuri în regim de taxi.”

Majorarea prețului maximal per km, la taxi, este cerută de operatorii de taxi de la Târgoviște, iar asta nu de ieri de astăzi, ci de ani buni, dar, până acum cel puțin, au fost refuzați. Prețurile sunt stabilite peste tot de administrația publică locală, la fel cum este stabilit și numarul maximal de licențe de operare taxi, ce pot exista simultan pe raza unei localități.

La Târgoviște, tariful maximal permis era de 2,50 lei/km, iar asta de aproape 13 ani, mai bine zis din septembrie 2009 (vezi document mai sus).

Posesorii de taxi-uri din Târgoviste cer majorarea tarifului maximal de ani de zile, iar, din acest punct de vedere, cererea se poate spune că nu este neapărat legată de creșterea prețului la carburanți din ultimele săptămâni. În septembrie 2021, spre exemplu, se solicita majorarea tarifului maximal la valoarea de 5 lei/km (practic o dublare a prețului, vezi mai jos documentul).

Și în aprilie 2022 operatorii de servicii de taxi de la Târgoviște au cerut exact acelaș iucru. Și acesta este doar un exemplu, din multitudinea de acest fel de cereri, adresate administrației locale târgovistene în cei 13 ani de când tariful maximal a fost “înghețat”. Niciuna dintre aceste cereri nu a primit vreun răspuns favorabil.

Fără a analiza dacă cererile sunt îndreptățite sau nu, cum la fel nu voi analiza cât de îndreptățite au fost refuzurile administrației locale de la Târgoviște de a permite majorarea acestor tarife maximale, de-a lungul timpului (în perioada 2009-2022), asta pentru că un răspuns tranșant cu acordarea unui “vot favorabil” doar uneia dintre părți ar fi incorect, trebuie precizat că singura realitate care contează este acesta: La Târgoviște, începând cu data de 1 iulie 2022 ( cel mai probabil), o călătorie cu taxi-ul va deveni extrem de scumpă, pentru mulți dintre cei care obișnuiau să apeleze la acest mijloc de transport persoane sau bunuri ( în mod frecvent; “one time trip” nu contează, în ecuația financiară generală).
Foarte adevărat este că, la prețul actual al combustibililor (benzina și motorină în special), ce au trecut bine de valoarea de 9 lei/litru ( n.m.– prognoza realistă este de 10-11 lei pe litru, încă de la finalul lui septembrie 2022) lucrurile nu stau deloc bine . Pentru nimeni.
In acest moment ma duc sa-mi fac micul dejun, mai tarziu decat sa-mi vin din nou micul dejun pentru a citi mai multe stiri.|