Așa după cum anunța încă din debutul lunii octombrie (când abia aflase că a câștigat mandatul de președinte al CJ Dâmbovița, pentru următorii patru ani) Corneliu Ștefan, noul șef al CJ Dâmbovița , unul dintre primele gesturi, în această calitate, va fi de a concedia o parte dintre angajații cu funcții de conducere, din instituție ( ce au statut de funcționari publici). În octombrie Corneliu Ștefan spunea că (toate detalii aici):
Sunt foarte mulți funcționari publici, la nivelul Consiliului Județean Dâmbovița, care nu își îndeplinesc fișa postului. Și, din punctul meu de vedere, mai ales că eu am lucrat în CJD, ca funcționar public, văd altfel structura instituției. O structură suplă, ce să fie mai eficientă pentru dâmbovițeni,.
Astăzi, 21 decembrie, în cadrul unei ședințe de Consiliul Judetean (ultima din 2020) a venit și “cadoul de Crăciun“, pentru o parte dintre salariații CJ Dâmbovița. Cum documentele, prin care a fost reorganizată instituția (reorganizare ce presupune restructurarea de personal) nu au fost făcute publice, deocamdată ( n.m. ședința de consiliu în care a fost decis acest lucru a fost anunțată cu doar câteva ore înainte de debutul său) nu este clar care este dimensiunea “restructurării”.
Totuși, imediat după ședința de Consiliu, în care a fost aprobat acest lucru, noul președinte al CJ Dâmbovița, Corneliu Stefan, a convocat o conferință de presă în care a declarat că:
“Vechea organigramă avea 9 directori generali. Am propus plenului CJ, și bineînțeles a fost și votat, ca noua organigramă să aibă 4 directori generali și arhitectul șef. Referitor la funcțiile publice., astăzi în CJ DB sunt 174 de funcții publice. Am propus consiliului județean 161.”
“Doar direcția de urbanism și cea economică au rămas practic neschimbate ca structură”, la CJ Dâmbovița, a mai spus Corneliu Ștefan. “Am desființat Direcția de Achiziții Publice și am făcut Serviciu”. “În al doilea rând am desființat Direcția de Programe Europene și o parte din Direcția Generală de Infrastructură Locală și am “îființat direcția de Strategii, Programe și Investiții”. Am unit Direcția de Administrare a Patrimoniului și Direcția Juridică și am creat Direcția Juridică, Contencios și Administrare a Patrimoniului.“
Practic, 13 funcții publice vor dispărea din schema de personal, plus 5 directori generali. În ceea ce privește personalul contractual, ce va fi disponibilizat, prin noua schemă de personal, nu au fost făcute precizări. Disponibilizările personalului, angajat în funcții publice, trebuie să fie aprobate de ANFP (Agenția Națională a Funcționarilor Publici), organism ce poate decide aprobarea noii organigrame a CJ Dâmbovița. Posturile nou create (prin înființare unor direcții noi) vor fi scoase la concurs.