M-a “trezit” în dimineața asta (n.m.- 21 octombrie 2021) “știrea cea mai importanta pentru dâmbovițeni”. Cel puțin asta îmi sugera realitatea virtuală a rețelelor de socializare. Cu obișnuite alerte adiacente, de tipul, “E gata, se face!” sau “Promisiune onorată!”, etc . De fapt, ce îmi transmitea spațiul virtual era că drumul expres București- Târgoviște e aproape gata. Nefiind suficient de “sărac cu duhul” și datorită, probabil, faptului că, ultima oară când am “verificat”, pe traseul imaginar al respectivului drum expres, existau doar “scaieții” din extravilanul unor comune dâmbovițene am încercat să văd “minunea”, ce oricum bănuiam că este doar un fake news, ca să fiu îngăduitor.
Așadar, totul pleacă de la o postare, pe facebook, a fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Iată ce spunea acesta sub titlul ( în ALDINE, ca să fie bine băgat la cap) “CÂȘTIGĂTOR DESEMNAT PENTRU PROIECTAREA NOULUI DRUM DE MARE VITEZĂ BUCUREȘTI – TÂRGOVIȘTE “:
Cu alte cuvinte, ANAP ( Agenția Națională pentru Achiziții Publice) și CNAIR ( Compania Națională de Adminisrare a Infrastructurii Rutiere) , două agenții aflate în subordinea a două ministere diferite ( al Finanțelor și al Transporturilor) s-au pus în final de acord, ca proiectarea mult amintitului drum expres Targoviște-București să fie făcută (stabilit un câștigător al licitației, o licitație ce a fost demarată în martie 2021). Urmează să fie realizat proiectul (în valoare de 12.826.180,80 lei fără TVA. ). Apoi, așezați-vă bine, mai durează, conform proiectului, nu mai puțin de 2 ani (doi ani) până când proiectantul are termen de a livra :
Compania de Drumuri anunță că valoarea estimată a contractului este: 12.826.180,80 lei fără TVA.Durata contractului este de 25 luni de la data de începere a contractului (din care 2 luni – Studiu de Prefezabilitate și 18 luni – Studiul de Fezabilitate).
Caiet de sarcini proiectare drum expres Târgoviște-București
Cât mai durează până când va fi gata? Nu știe nimeni, cu adevărat. Cât mai durează până se găsi un constructor și apoi cât îi va lua acestuia să realizeze lucrarea? Ani, mulți! Cel mai probabil. În schimb, pe “mine” mă anunță rețelele de socializare că drumul e gata, că s-a rezolvat orice problemă aș avea ( din perspectiva mea de dâmbovițean).
O cohortă aproape infinită de inepți preia postarea fostului ministru ( n.m. – Cătălin Drulă este probabil unul dintre puținii ce au avut și treabă/legătură cu ministerul pe care la condus, în cazul de față cel al Transporturilor, din lungul șir de miniștrii ai ultimilor 10 ani, în România) și anunță sentențios că am realizat, iar, “cincinalu-n patru ani”, chiar dacă omul, Cătălin Drulă, nu a anunțat asta.
O altă categorie, si mai numeroasă, de aplaudaci sau hateri, în funcție de orientarea politică, invadează spațiul virtual și-și dau cu părerea despre subiect (părere autorizată, dar doar de experiența dobândită la “școala vieții”, adică unica diplomă de specialitate, din CV-ul personal, la cei mai mulți dintre ei).
Adevărul? Ce importanță mai are, când rețelele sociale îți dau dreptul să contrazici orice, eventual, laureat al premiului Nobel, chiar și dacă ai 4 clase. Pentru cei cărora cititul nu le dă dureri de cap, iată, mai jos, măcar o parte din el. Adică un istoric, mai lung ce e drept, al DN 71, al drumului expres București-Târgoviște, dar nu numai.