(Și) aici sunt banii dumneavoastră! În plină perioadă de concedii, CJ Dâmbovița a plătit peste 16.000 de euro, pentru promovarea activității instituției!

Că în Dâmbovița paradoxurile se țin lanț și sunt vizibile și din “spațiu”, dacă cineva vrea să le vadă cu adevărat, nu mai este, de mult, o noutate. Totuși, câteodată, este nevoie a fi aduse în prim-plan. Nu de alta, dar există riscul ca acestea, paradoxurile și anomaliile adică, din cauză de prea des întâmplate, să devină normă acceptată unanim. Și, poate și mai grav, să fie ignorate cu desăvârșire, considerându-se a fi parte din normalitate.

Nu, nu sunt nici măcar tangențiale normalității.

Iată un exemplu:

Foto: Ședință a CJ Dâmbovița, din ianuarie 2024 ( jumătate din consilieri au fost absenți. În semn de protest, s-a spus atunci)

Consiliul Județean Dâmbovița, instituție ce subvenționează zeci de entități așa numite media (n.m.- multe dintre ele doar de fațadă și doar cu greu identificabile cu mass-media) a plătit în perioada concediilor estivale (iulie-august) sume de ordinul zecilor de mii de euro pentru ca activitatea instituției să fie promovată în media locală, din Dâmbovița.

Cu alte cuvinte, într-o perioadă de vară caniculară, în care activitatea instituției a fost redusă la minim (obiectiv), instituția a fost extrem de generoasă cu cei care ar fi trebuit să promoveze activitatea CJ Dâmbovița din acea perioadă…adică aproape nimic.

Foto:Sediu CJ Dâmbovița + Prefectura Dâmbovița (Arhivă)

Pentru o mai bună și corectă exemplificare, iată sumele de bani plătite de CJ Dâmbovița, în lunile iulie și august 2024, către instituții media, din Dâmbovița, pentru promovarea instituției, așa cum apar ele în raportarea oficială privind furnizorii de servicii, cei plătiți de CJ Dâmbovița în cele două luni amintite:

Foto: Colaboratori plătiți de CJ Dâmbovița în iulie 2024 (sublinierea aparține “Valahia Media” și are ca scop identificarea mai ușoară a clienților reprezentând “instituții” media)

În iulie 2024, CJ Dâmbovița a plătit aproximativ 46.000 de lei către nu mai puțin de 26 de instituții media, din Dâmbovița, pentru mediatizarea activităților instituției (vezi foto document, mai sus). Sumele variază între valori de 7034 lei (Advertising Ad Connect SRL) si 800 de lei (cele mai multe dintre contracte), în listă găsindu-se SRL-uri, PFA-uri și II-uri, cu alte cuvinte orice formă posibilă de organizare.

Foto: Colaboratori plătiți de CJ Dâmbovița în august 2024 (sublinierea aparține “Valahia Media” și are ca scop identificarea mai ușoară a clienților reprezentând “instituții” media)

în luna august 2024, sumele plătite de CJ Dâmbovița sunt în cuantum de aproximativ 35.000 de lei, iar entitățile plătite sunt, în acest caz, în număr de 27 ( n.m.entitătile amintite sunt cele identificate clar ca fiind plătite pentru acest lucru, putând fi și altele, în plus de cele amintite, dar care nu au putut fi identificate ca atare, în lista amintită).

În august 2024, cele mai mari sume plătite de CJ Dâmbovița sunt de aproximativ 3000 de lei (pentru Bazar Media Consulting și Jurnal Media Top), iar cele mai mici, ca și în iulie 2024, de aproximativ 800-1000 de lei (majoritatea).

Cu alte cuvinte, doar în perioada iulie-august 2024, CJ Dâmbovița a plătit către presa din Dâmbovița un total de aproximativ 81.000 de lei, cam 16.000 de euro. Totul pentru mediatizarea activităților / promovarea instituției amintite. O perioadă când activitățile au fost aproape inexistente, ca și motivele de promovare.

Nu lipsit de importanță este faptul că vorbim de fonduri publice, adică bani ce, în cazul de față, sunt luați de la fiecare dâmbovițean în parte, până la urmă. Și, doi la mână, să zicem, nu trebuie uitat că perioada amintită coincide cu perioada imediat următoare alegerilor locale din iunie 2024, adică un moment în care cei care asigură conducerea CJ Dâmbovița au avut mare nevoie de ajutorul presei pentru susținere mediatică, în acel caz însă una politică. Dar, așa cum spuneam, o susținere făcută pentru aceleași persoane, ca și în cazul promovării de la CJ Dâmbovița.

P.S.

Acest tip de fonduri publice, alocate discreționar, fără niciun criteriu, constituie și un element de presiune, aplicat de autoritățile actuale din Dâmbovița asupra segmentului media. Pe de o parte, acest tip de subvenție vine cu condiționări evidente, chiar politice. Iar pe de altă parte, caracterul partinic, nu în sens politic, ci de de alegere a celor ce merită subvenția din fonduri publice, și de excludere a altor segmente media, considerate ostile, face ca jocul democratic să fie alterat grav, iar funcțiunea mass-media să fie anulată apriori. Este, practic, doar o constatare, pe care am considerat necesar a o aminti, în condițiile în care dâmbovițenii, cei ale căror fonduri sunt practic cheltuite în cazul de față, am considerat că merită această informare, una ce nu își găsește, din păcate, locul și în altă parte.

Valahia Media

Demersul anterior nu are niciun alt scop ascuns, iar precizarea este necesară, în cazul, foarte probabil, în care vor fi și alte interpretări ale materialului de mai sus, unele ce se vor plia pe acest tip de raționament.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *