Reguli “imposibile”, la reluarea competițiilor de volei. Fără public, triaj epidemiologic, transmisiuni pe facebook și…multă nesiguranță

Reluarea competițiilor interne de volei se anunță a fi un eșec, în condițiile actuale, în care epidemia de COVID-19 este în plin avânt, în România. Aflate oricum la limita supraviețuirii financiare (depind aproape exclusiv de fondurile publice), cluburile înscrise în competițiile interne vor trebui să se supună unor norme de-a dreptul draconice, impuse de FRV, pentru ca, totuși, competițiile interne să poată avea loc. În special formațiile ce și-au asumat statul de gazdă ,pentru turneele ce vor fi organizate în campionat (noua formulă agreată de desfășurare a competiției interne).

Târgoviștea, prin CSM Târgoviste, a preluat (și-a asumat) organizarea primului turneu din campionatul feminin(Divizia A1), după ce gazdele desemnate inițial ( CS U NTT Cluj Napoca) au refuzat să mai organizeze turneul (din cauza restricțiilor impuse la nivelul municipiului Cluj Napoca, ce trecuse de o rată de incidență a cazurilor de COVID-19, de 3 la mie).

Sala Sporturilor Târgoviște

Între timp și la Târgoviște s-a trecut de o rată de incidență a cazurilor de 3 la mie, mai precis o rată de incidentă de 3,51 (324 de cazuri de îmbolnavire în ultimele 14 zile, calculată în data de 26 octombrie), dar organizarea turneului de volei nu a fost anulată.

CSM Târgoviste volei (2020)

Astfel, în perioada 31 octombrie-2 noiembrie, CSM Targoviste; CS U NTT DATA Cluj și CSO Voluntari 2005; vor fi parte din primul turneu de volei din actuala ediție de campionat (2020-2021).

Federația Română de Volei (FRV) a anunțat și care sunt regulile după care vor fi desfășurate aceste turnee, reguli impuse în actualul cotext epidemiologic. A le urma, la sânge, este aproape imposibil si, cel mai probabil,vor exista multe probleme. Iată despre ce este vorba.

Echipa care gazduieste turneul trebuie sa asigure:

• Transmiterea meciurilor pe canal Youtube sau Facebook;

• Minim 10 mingi dezinfectate pentru antrenamentele si incalzirea echipei oaspete;

• Minim 10 mingi dezinfectate pentru incalzirea echipei proprii;

• 5 mingi de joc dezinfectate care nu vor fi uitilizate la incalzire ci vor fi doar dedicate meciurilor;

• 1 ora de antrenament, pentru echipele oaspete, in preziua datei de de desfasurare a meciului;

• 1 ora de antrenament, pentru echipele oaspete, in dimineata zilei meciului;

• Personal (patru persoane) pentru dezinfectarea si asigurarea circulatiei mingilor in timpul meciului (acestia vor purta masca de protectie pe tot parcursul meciului);

• Personal (doua persoane) pentru stergerea podelei si dezinfectarea bancilor pentru rezerve intre seturi (acestia vor purta masca de protectie pe tot parcursul meciului);

• Personal medical pentru efectuarea triajului epidemiologic pentru participanti (toate persoanele care vor fi in sala de sport) inainte de intrarea in sala de sport la antrenamente si meciuri. Acest personal trebuie sa se prezinte la sala cu 120 minute inainte de ora oficiala de incepere a meciului.

• Dezinfectant, masti si manusi.

In Aria Competiționala pot intra:

1. Jucătorii-maxim 14 sportivi in fiecare echipa, cu test Covid negativ;

2. Stafful tehnic-maxim 8 persoane: un antrenor principal, doi antrenori secunzi, un medic, un masor, un trainer, un statistician, un team manager, pentru fiecare echipa daca au test Covid negativ;

3. Personalul pentru support logistic-maxim 5 persoane: șoferi, organizatori de competiție, responsabilul Covid, pentru fiecare echipa. Trebuie sa se prezinte cu test Covid negative si trebuie sa poarte masca pe tot parcursul șederii in sala;

4. Personalul administrativ-maxim 9 persoane: 1 Director de Concurs, 4 culegători de mingi, 4 persoane responsabile cu ștergerea podelei si dezinfecția băncilor pentru rezerve, intre seturi. Trebuie sa poarte masca si manusi pe tot parcursul șederii in sala;

5. Personalul medical al competiției responsabil si de triajul epidemiologic al participanților- maxim 5 persoane, Trebuie sa poarte masca pe tot parcursul șederii in sala;

6. Arbitrii si Observatorul-9 persoane: 2 Arbitri Principali, 1 Observator, 2 scoreri, 2 Arbitri Asistenți de Linie, 1 Crainic, 1 operator tabela de marcaj. Arbitrii principali si Observatorul trebuie sa aibă teste Covid negative, ceilalți trebuie sa poarte masca pe tot parcursul șederii in sala;

7. Cameramanii si fotoreporterii- maxim 10 persoane; trebuie sa poarte masca pe tot parcursul șederii in sala; Meciurile se disputa fără spectatori dar in tribuna pot lua loc, purtând masca de protectie atâta timp cat se afla in sala: 1. Reprezentanți ai partenerilor si ai autorităților locale ai fiecărei echipe- maxim 10 persoane; 2. Reprezentanți ai Politiei si Jandarmeriei; 3. Ofițeri doping; 4. Reprezentanți ai Federației Romane de Volei; 5. Reprezentanti mass media- maxim 10 persoane;

Reguli de disputare a meciurilor

Pentru a disputa un meci, o echipa trebuie sa prezinte Observatorului toate testele jucatorilor, din care minim 6 jucatori sa aiba teste Covid negative. Numarul minim de teste Covid prezentate trebuie sa fie 10 pentru a respecta hotărârea Consiliului Director nr. 28/28.01.2020 cu privire la numarul minim de jucatori cu care sa se prezinte echipa la meci. In cazul in care o echipa nu poate prezenta la începerea meciului 6 sportivi cu teste Covid negative atunci aceasta pierde meciul cu 0-3 (0-25, 0-25, 0-25) fără alte consecințe. Daca nici una din echipele care ar fi trebuit sa participe la meciurile din grupa nu poate prezenta măcar 6 sportivi cu test Covid negativ atunci toate vor pierde meciurile cu 0-3 (0-25, 0-25, 0-25). Daca echipa gazda nu poate prezenta cel puțin 6 jucători cu teste Covid negative si anunța acest lucru in timp util atunci singurul meci rămas de disputat se va juca, de comun acord, la una din celelalte echipe. Daca nu ajung la un acord, se va face o tragere la sorti. Câștigătoarea va găzdui meciul. Daca o echipa nu poate înscrie in foaia de arbitraj un jucător sub 23 ani pentru ca are testul Covid pozitiv atunci aceasta nu va fi in nici un fel sancționata. Echipa trebuie sa prezinte testul pozitiv al jucătorulu

Proceduri în cazul depistării unui caz suspect de COVID-19

Atât în incinta hotelului, cât și la Sala de joc, se va amenaja minim câte un spațiu de izolare pentru cel puțin o persoană cu simptomatologie COVID, care să fie bine ventilată, să nu comunice cu alte incinte sau spații definite. Utilitatea acestor spații este aceea de a izola de restul persoanelor orice persoană care prezintă simptome ale COVID-19, până la un consult de specialitate/testare, evacuare. La apariția unui caz suspect de COVID-19, în mod obligatoriu, se anunță medicul și Observatorul turneului, precum și Direcția de Sănătate Publică locală, urmându-se instrucțiunile primite de la autoritățile sanitare. Dacă simptomatologia COVID-19 este confirmată, persoana în cauză va fi evacuată conform procedurilor medicale aplicabile și nu va putea participa la jocuri decât după infirmarea îmbolnăvirii prin intermediul testării RT-PCR.

Parasirea salii de joc

Dupa terminarea meciului echipele vor parasi imediat incinta salii, separat, in ordinea in care au intrat.

Cazuri de încălcare a Regulamentului de participare si a altor acte normative in vigoare

Responsabilul Covid al Competitiei veghează ca toate conditiile pentru desfășurarea meciurilor cu risc cat mai scăzut de infectare cu Covid-19 sa fie îndeplinite. Observatorul FRV impreuna cu Responsabilul Covid al Competitiei vor hotari masurile care se impun daca se incalca normele in vigoare. Observatorul trebuie sa întocmească după fiecare meci un raport separat cu privire la respectarea masurilor de diminuare a riscului de infectare cu Covid-19. In cazul menționării unor încălcări a acestor norme, Consiliul Director se va întruni in regim de urgenta intr-o video conferință si va decide sancționarea vinovaților. Sancțiunile pot fi: avertisment pentru club sau persoana vinovata, amenda pentru club, suspendare a persoanei vinovate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *