Despre reabilitarea DN 71 aproape că nici nu mai are sens a se mai scrie, iar asta pentru că, despre acest drum, s-a tot scris, inclusiv în spațiul valahiamedia.ro, și, din păcate, fără prea mare… rezultat. Artera, ce străbate județul Dâmbovița de la nord la sud (sau invers), este într-o “reabilitare” continuă, teoretic doar, de vreo două decenii.

Foto: Asfaltare DN 71, septembrie 2025 (Sursa foto – Dragoș Popescu/ Facebook)
De fapt, vorbim de încercări de reabilitare și promisiuni, mai toate doar electorale. Cea mai recentă promisiune a pornit la drum prin martie 2023 și ar fi trebuit să aibă o finalizare prin august 2026. Nu mai este cazul, pentru că termenul de finalizare a proiectului de reabilitare a fost mutat prin ianuarie 2027 (n.m.- este vorba de cei 44 de km ai segmentului Bâldana-Târgoviște, din DN 71) .

Foto: Captură postare Facebook (despre DN 71) / Ionuț Cristian Săvoiu (secretar de Stat, Min.Transporturilor)
La momentul actual, septembrie 2025, adică un moment în care, oficial, (n.m.- secretarul de stat Ionuț Săvoiu, Ministerul Transporturilor) se spune că o bucată din segmentul Bâldana-Târgoviște (44 de km) va fi gata în 2025, în realitate procentul de realizare a proiectului este de, atenție!, doar 4%.

Foto: Asfaltare DN 71. Sursa foto – Ionuț Cristian Săvoiu/ Facbook (septembrie 2025)
Conform aplicației CESTRIN (ce aparține CNAIR), o aplicație în care sunt prezentate, în amănunt, stadiile de implementare a proiectelor de infrastructură rutieră realizate de CNAIR, precum reabilitarea DN 71, se specifică clar, în data de 22 septembrie 2025, că stadiul de realizare fizică a proiectului este de doar 4%, în vreme ce stadiul financiar este de 12% din valoarea proiectului: Unul cu o valoare de peste 869 de milioane de lei (fără TVA).

Foto: Captură site aplicație CESTRIN (a CNAIR)
Și de parcă nu era suficient asta, la un proiect, cel al DN 71, unde lucrurile se fac prost, dacă se fac, mai mereu, o altă problemă, poate chiar mai mare, reapare la orizont.

Colaj Foto cu stația de betoane (asfalt) de la Conțești, ce a fost demolată în februarie 2024
Că tot a început asfaltarea finală, pe o porțiune din drum (Bâldana-Răcari), stația de asfalt de la Conțești, cea care produce asfaltul turnat pe DN 71, se pare că, deși a fost repornită, este tot în “ilegalitate”. Asta după ce a mai fost demolată o dată, după sancțiunile primite de la Garda de Mediu.

Pentru detalii click, mai jos, pe link:
Conform declarației lui Dragoș Popescu (fost senator de Dâmbovița):

Foto: Stația de asfalt de la Conțești (septembrie 2025)
Astăzi stația a funcționat și firma a turnat asfalt pe DN71 fără a avea autorizație de mediu, având și activitatea suspendată la stația de asfalt. Există o sancțiune în lege pentru asta de la 2 la 7 ani. Vom vedea!
Cum, în acest caz specific, doar Justiția va avea ultimul cuvânt, se poate trage doar o concluzie parțială (de moment) în ceea ce privește DN 71: Mai este mult până departe. În plus, tot ce înseamnă reabilitare a DN 71 se face cu intârziere, prost, cu pagube multiple și, adesea, cu prejudicii pentru comunitate.

Pentru cei ce vor argumente suplimentare, în susținerea afirmației de mai devreme, acestea pot fi găsite și aici: