Undeva prin septembrie 2020, în plină campanie electorală, administrația liberală ( n,m.- și atunci și acum) a orașului dâmbovițean Găești demara, cu ajutorul fondurilor de la stat (n.m.- Ministerul Transporturilor, prin CNAIR) reabilitarea pasarelei de pe DN 61, mai corect spus pasajul rutier peste calea ferată de la Găești, de pe DN 61 (km 77+200). Pasajul se afla într-o stare de degradare accentuată și reprezenta un real pericol pentru participanții la traficul rutier. În plus, pasajul reprezenta, și reprezintă, unica legătură între autostradă (A1/ București-Pitești) și comunele din vecinătatea orașului Găești.
Proiectul, stabilit inițial la o valoare de aproximativ 7 milioane de lei, este finanțat de CNAIR, ce atribuie contractul de execuție unicul ofertant înscris la licitație, și anume asocierea FREYROM S.A. – TPF Inginerie SRL. Ca peste tot în România, la astfel de lucrări, a urmat perioada de chin: trafic perturbat și restricționat, în zona de construcție, termene de finalizare a construcției nerespectate, constructori nemulțumiți de modul de achitare a banilor, de către stat, pandemie-pandemie, deci alte restricții, nervi mulți, din partea șoferilor nevoiți să tranziteze zona, zgomot, praf și stres cât cuprinde, pentru localnici.
În plus și o depășire, aproape normală, a termenului de finalizare a lucrării. Prin toamna anului 2021, după un an de chin, noua alianță de guvernare (PNL-PSD), prin social democrații dâmbovițeni, intervine la Ministerul Transporturilor, portofoliu PSD, pentru a urgenta finalizarea lucrărilor la pasajul de pe DN 61, de la Găești.
Într-un “avânt muncitoresc remarcabil”, semnalat corespunzător și aproape cotidian în spațiul rețelelor de socializare, atât CJ Dâmbovița (PSD) cât și primăria Găești (PNL) anunțau constant că, coșmarul șoferilor, ce tranzitau DN 61 la Găești, este pe cale să ia sfârșit, cât de curând.
S-a întâmplat în 21 aprilie 2022, atunci când, aproape braț la braț, președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan (PSD) și primarul orașului Găești, Gheorghe Grigore (PNL) anunțau (n.m.– vezi foto) că traficul auto va fi reluat pe pasajul de la Găești ( cu o restricție temporară de viteză), chiar și în condițiile în care toate lucrările aveau ca termen de finalizare data de 15 iunie 2022, încă din 21 aprilie 2022.
“Victoria”, anunțată cu mult tam-tam, de ambele partide din arcul guvernamental ( adică o realizare ce înseamnă asfaltare pe 500 de metri liniari și o lățime de aproximativ 8 m a drumului, plus lucrările de consolidare a pasajului), au costat, în final, aproximativ 9 milioane de lei, cu vreo 2 milioane de lei mai mult decât inițial ( cum se întâmplă de obicei și cum este și normal să se întâmple, așa cum n-i se spune de fiecare dată, ca la tâmp…, pardon, ignoranți).
În tot cazul, cu siguranță că perioada de garanție a lucrării nu a fost de 4 luni. Asta pentru că, în luna august 2022, pasajul de pe DN 61, de la Găești a revenit la starea din 2020. În urma distrugeriii asfaltului de pe calea de rulare s-a luat decizia refacerii lucrării. Alți bani, altă distracție, cu altă cuvinte. Banii statului pe care are cine să-i cheltuiască și “distracție”, gratuit, pentru toți cei care trazitează zona, cu traversarea obligatorie (n.m.- nu au altă variantă) a pasajului de pe DN 61.
Ar mai fi ceva de spus? Probabil doar că nu se mai înghesuie nimeni, momentan, dintre reprezentanții partidelor dâmbovițene (din arcul guvernamental), să mai anunțe marile victorii ale politicului în lupta cu astfaltul românesc și cu banii românilor. Probabil că o vor face în curând și cu tăieri de panglică, mizând pe faptul că : ” N-are lumea timp de d-astea, nu stă nimeni să măsoare că plătim de 3 ori același lucru “.
( N.M. – Mai jos o fotografie de la un alt obiectiv dâmbovițean unde s-au plătit banii de reabilitare de mai multe ori, doar pentru a arăta că minunea de la Găești nu reprezintă un caz singular, atunci când vorbim de “eficienta cheltuire a fondurilor publice”),