Într-o țară în care Statul a devenit aproape absolut, oricât de inapt (poate și inept) se dovedește a fi, în mod cotidian (n.m.– de România vorbim, ca să nu existe dubii), atunci când vine vorba de gestionarea, eficientă se spune, tuturor resurselor sale, se mai întâmplă, surprinzător poate pentru mulți, și așa ceva:

În data de 17 mai 2023 , sistemul educațional din România va fi paralizat de o grevă de două ore (interval orar 11:00-13:00). Conform celor declarate de cei de la FSLI ( Federația Sindicatelor din Învățământ) miza este obținerea unui nivel de salarizare decent, în sistemul de Educație, unul, ce e drept, trecut mai mereu, în ultimele 3 decenii, pe ultimul loc, în sistemul public, atunci când a venit vorba de priorități salariale guvenamentale, pentru asigurarea păcii sociale ( cel puțin pentru asta, de fapt).


În România, greva din 17 mai 2023 este cel mai mare protest ( ca dimensiune) din sistemul public, din ultimii 18 ani. Asta după ce, în 10 mai 2023, deja se înregistrase un protest de proporții în București, cu peste 15.000 de participanți ( detalii și aici- Valahia Media).
(…) nivelul Federaţiei Sindicatelor din Învăţământ, procentul pentru grevă este de 71,29% din total membri de sindicat, ceea ce înseamnă foarte mult. Ca fapt divers, la ultima grevă care a avut loc în urmă cu aproape 18 ani, procentul celor care au intrat în grevă, în primă fază, a fost undeva la 60%.
Simion Hăncescu, presedinte FSLI

“România educată” a rămas la stadiul de utopie (prezidențial liberală, eventual social democrată prin acceptare tacită, ca în Parlament) iar semnalele, poate minore, și din teritoriu, precum cel din link-ul de mai jos, ce a avut loc / a fost tras la Târgoviște, în Dâmbovița( 30 martie 2023), au fost de cele mai multe ori ignorate, cu aroganța și autosuficiența unui “peste 70% ce ne dă dreptul de a face ce vrem”.

Că protestul celor din educație ( cel de acum, din 2023) este îndreptățit sau nu, în proporție de 100%, poate fi discutat. Asta și pentru că unele cereri pot fi condiderate absurde, dacă este să fie privite cu obiectivitatea celui ce nu are legătura cu sistemul public și cu modul în care Statul , cel actual în mod special, alege să transforme totul într-o cursă cu câștiguri electorale, una cu finalitate în 2024. Pe de altă parte, ce nu poate fi supus unei dispute dilematice este faptul că , în realitate, “Statul te vrea prost!” a rămas, tot din păcate, nu doar titlul unul album rock de succes, în România, ci o realitate a sistemului educațional românesc, unul abandonat de-a dreptul de Putere, indiferent care va fi fost aceasta, în ultimele trei decenii.

Idealul unei populaţii educate, sau înalt educate ( în jurul procentului de 50 %, măcar) cum ar fi Japonia, Canada şi mai nou Finlanda ( Rusia e pe primul loc cu un procent de 53%, dar cine mai crede în Rusia şi statisticienii ei) rămâne doar o poveste de adormit copii. Orice analiză, chiar şi elementară, pentru România, ne poate demonstra că, procentual, ne îndreptăm către momentul în care educaţia precară, instinctul ghidat informaţional, de către cei puţini “aleşi”, oportunismul şi refuzul analizei informaţiei (cultivate vreme de decenii, iată, prin descurajarea dobândirii unei educaţii elementare) vor cântări hotărâtor în înclinarea balanţei către, chiar dacă doare foarte tare, DOMNIA PROSTIEI.
Valahia Media, articol din anul 2017 (unul dintre primele articole din spațiul Valahia Media)
După greva de avertisment (din data de 17 mai 2023), de doar două ore, urmează, teoretic, greva generală din învățământ, una anunțată pentru data de 22 mai 2023. Deficitul educațional și deficiențele sistemului educațional din România nu vor fi rezolvate nici cu aceste greve și nici cu altele, ce, teoretic, ar putea urma, din păcate.

Sistemul a ruinat, aproape, educația românească, în ultimele 3 decenii, iar reforma, chiar și în condițiile în care se va ajunge la concluzia că trebuie demarată începând cu nivelul de salarizare a cadrelor didactice și astfel prin creșterea atractivității acestei profesii, nu va rezolva mare lucru. Ar putea fi un pas, ce e drept, unul pe un drum lung și plin de gropi, unele ce au tot fost săpate și adâncite sistematic în ultimele decenii. Asta pentru că, vorba aia, cine mai are nevoie de Educație când fabricile de doctori lucrează la foc continuu, aducând în “lumina Aula Magna” chiar și “abatajele învățământului” românesc?!
A bon entendeur, salut!
Sursa foto( principal) articol: FSLI România/ facebook

nu cred în greva de luni, 22
ziua este departe, iar profii vor fi “tocați” de sistemul PSDNL