Exclusiv în România! Pentru un drum județean, reabilitat cu fonduri europene, ce trebuia să fie gata de 2 luni, Beneficiarul primește laude universale…pentru că a finalizat 15% din lucrare

Ne-am obișnuit, din păcate, ca România să fie cu adevărat țara tuturor posibilităților. Uitați de Vestul Sălbatic, visul american sau El Dorado-ul din secolul XVI ( n.m.orașul de aur, imaginat de conquistadorii spanioli, ce au cucerit America de Sud). În România se poate orice, cu adevărat. Chiar și “aplauze”, acolo unde cel mai potrivit ar fi doar gestul palmei lovită cu putere de frunte, a mirare, pentru că așa ceva este posibil.

Din motive obiective ( așa se spune) cvasitotalitatea proiectelor implementate cu fonduri europene, în România (n.m. acele proiecte cu “bani aproape gratis”și cu posibilități reduse de a subtiliza din fonduri, pentru cei ce încă nu știu despre ce e vorba) sunt întârziate la finalizare. Că acestă fatalitate este privită deja ca un dat al sorții (evident potrivnice nouă) nu mai constituie o noutate, cum, la fel, nici schimbarea paradigmei nu reprezintă cumva vreun plan de viitor pentru nimeni, în spațiul carpato-danubiano-pontic.

Totuși, mai rar se întâmplă ca atunci când greșeala este evidentă, dar este prezentată ca un succes, inițiativa să primească aplauze la scenă deschisă, ca și cum ar fi o mare realizare. Însă, se întâmplă. În Dâmbovița, România, după cum spuneam, țara tuturor posibilităților, tocmai ce am consemnat acest lucru. Probabil că nu este nici prima și nici ultima oară.

Proiectul, finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020: „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B, pe traseul limită Județ Prahova – Moreni  –  Gura Ocniței  –  Răzvad  –  Ulmi  –  Târgoviște  –  Comișani  –  Bucșani  –  Băleni  –  Dobra  –  Finta  –  Bilciurești  –  Cojasca  –  Cornești  –  Butimanu  –  Niculești  –  limită Județ Ilfov”, proiect derulat de Consiliul Județean Dâmbovița, a cărui valoare este de 212.845.189,34 lei, ar fi trebuit să fie finalizat, conform contractului, în luna mai 2021. După cum probabil că vă așteptati, proiectul este mai aproape de momentul în care se vor pierde fonduruile europene decât de finalizare, acum, în debutul lui august 2021.

Iată istoricul, pe scurt, al proiectului (click pe link-ul următor):

În data de 30 iulie 2021, Beneficiarul (de fapt mai mulți , alături de CJ Dâmbovița, venind cu anunțuri triumfaliste si primăriile comunelor implicate în proiect) anunțând că s-a finalizat, chiar înainte de termen, drumul. Realitatea este mai ceva ca la Radio Erevan. : Nu numai că nu s-a finalizat ( doar 15% din unul dintre cele 4 loturi ale proiectului este finalizat, conform anunțului președintelui CJ Dâmbovița), dar nici înainte de termen nu s-a făcut nimic, termenul, așa cum arătam anterior, pentru toată lucrarea, fiind luna mai a anului 2021.

Sursa foto- CJ Dâmbovița ( Corneliu Ștefan- primul din dreapta imaginii)

Dar iată anunțul:

„Așa cum am promis, cel târziu pe 1 august, vom da drumul circulației pe acest sector de drum județean, la Nisipuri, pentru toți locuitorii județului Dâmbovița, în primul rând pentru cei din municipiul Târgoviște, comuna Ulmi și comuna Răzvad. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat în această perioadă! Am promis că vom da drumul circulației cel târziu pe 1 august, dar de astăzi, deci 3 zile mai devreme, se poate circula pe acest tronson de drum județean. După cum știți, acest tronson face parte din drumul județean care pleacă din municipiul Moreni și merge până la limita județului Dâmbovița, la ieșire din comuna Niculești. Pe acest tronson, de 5,5 km, am efectuat următoarele operațiuni: am scos stratul existent, am turnat un strat de balast, am turnat un strat de balast stabilizat și apoi primul strat de asfalt. În această perioadă, se lucrează și la podul peste râul Ialomița. Valoarea totală a lucrărilor pe pentru lotul 1 este de aproximativ 42 milioane lei, valoarea totală a întregului proiect fiind de 43 milioane Euro. Pe lotul 1, stadiul fizic este de aproximativ 15%, iar valoarea decontată până în prezent – 4 milioane lei. (…) Lotul 1, la care ne aflăm astăzi, aici, face legătura între comuna Răzvad, comuna Ulmi, și nu în ultimul rând, municipiul Târgoviște, se intersectează cu lotul 2, care pleacă din municipiul Târgoviște și ajunge până la pod, la intrare în comuna Băleni, și, pe acest tronson, în perioada următoare vom finaliza primul strat de asfalt și în comuna Comișani, și la Băleni, și nu în ultimul rând, vom continua tot drumul cu cele 4 loturi până la ieșire din județul Dâmbovița. Încă o dată ne cerem scuze față de toți locuitorii județului Dâmbovița care au înțeles necesitatea și importanța acestui drum județean. Cu siguranță lucrările vor continua în același ritm și ne încadrăm după cum am spus, în termenele pe care le avem în contractul de lucrări între Consiliul Județean Dâmbovița și constructorii acestor tronsoane de drum.”

Declarație Corneliu Ștefan, președinte CJ Dâmbovița

Nici pe departe finalizat, drumul județean din Dâmbovița, a fost redeschis circulației rutiere pe… repede înainte, vezi foto mai sus Și asta după multe “urări de mai puțin bine”, venite din partea șoferilor, în ultima vreme, de când artera se află în proces de reabilitare.

Proiectul integral este încă departe de momentul finalizării. Exclusiv în România este însă partea în care anunțul președintelui CJ Dâmbovița a fost preluat și redistribuit, mai departe, ca pe cea mai mare realizare posibilă. “În România construcțiile de drumuri se fac chiar și mai repede decât prevede contractul!”. Bravo “administrației județene. Așa da!”, Reabilitare rutieră record!” :”Se țin de promisiune!”. Sunt câteva dintre titluri (n.m.– nu am folosit titlurile reale, ci doar ideiile exprimate de acestea), ce au inundat spațiul media (sau pseudo media), într-o sarabandă a aplauzelor, pe alocuri chiar jenante ( pentru cine mai este familiarizat cu sensul termenului).

P.S.

Ar mai fi ceva e spus? Multe, dar oricum e inutil, cel mai probabil. Minciuna optimistă va fi întotdeauna mai ușor de digerat decât adevărul realist, fie el doar amintit pe jumătate. Succes în carieră. Viitorul “sună bine”. Și aici.

Fotografiile ce însoțesc acest articol reprezintă instantanee (30 iulie 2021) de la momentul redării în folosință a segmentului de drum reabilitat (DJ 720 B, intersecția Nisipuri).

2 Replies to “Exclusiv în România! Pentru un drum județean, reabilitat cu fonduri europene, ce trebuia să fie gata de 2 luni, Beneficiarul primește laude universale…pentru că a finalizat 15% din lucrare”

  1. nu mă mai surprinde modul cum aceștia ambalează un rahat (15% eu îl citesc 5%!) și nici ce culoare are fundița
    pe mine mă deprimă faptul că din cele 9 (au fost 13) site-uri județene ce le mai urmăresc, din unul singur, acesta, mai aflu și de bine și de rău, și de centură și de stadion și de autobuze…
    opinia mi-o formez eu, cu creierii din dotare!
    celelalte ziare virtuale au rămas niște “gazete de perete” unde mai marii își afișează articolele, declarațiile de presă cum le place – nu contează ce livrăm pulimii, să vină banu’ la fetițe și băieți!
    jurnaliștii locali, o decepție! 🙁

    1. Nu pot să vă contrazic (nu că mi-aș dori neapărat). Din păcate, s-ar putea să aveți dreptate în proporție de 100%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *