DN 7, Lungulețu, jud.Dâmbovița: Accident teribil cu două victime, spulberate de mașini. Cum s-a ales praful de credibilitatea statului

În mod normal, (și) acest material ar trebui să debuteze cu sintagma: “Atenție, imagini și informații care vă pot afecta emoțional”. Asta pentru că, cu siguranță, cel puțin imaginile video, se înscriu în categoria mai înainte amintită. În ceea ce privește informațiile, partea scriptică cu alte cuvinte, nu mai există aceiași siguranță, din partea autorului, cu privire la utilitatea avertismentului.

Asta pentru că, deși, în mod normal, avertismentul ar trebui să existe, dată fiind gravitatea unor fapte, într-o lume mai mult decât insensibilă la amănunte nonviolente, ce afectează imediat, utilitatea unui astfel de avertisment pare că, din ce în ce mai des, devine nulă. Nu mai sensibilizează pe nimeni. Totuși…

Accidentul

Foto: captură postare video Facebook ( Accident Lungulețu -17.09.2023). Moment inițial, o mașină se îndreaptă către doi pietoni (mamă și fiu)

În seara zilei de 17 septembrie 2023 (duminică) doi pietoni (unul minor), ce traversau prin loc nemarcat (cel mai probabil), pe DN 7, pe raza localitații dâmbovițene Lungulețu, au fost pur și simplu spulberați, de pe șosea, de un autoturism (se pare ca șoferița nu i-a văzut, deși zona era luminată). Imaginile (cameră de supraveghere- detalii aici) sunt de-a dreptul șocante, mai ales că minorul (9 ani) este lovit (târât sub o mașină) de un al doilea autoturism, de pe contrasens, după ce a fost aruncat prin aer vreo 10 metri ( click pe link-ul anterior, postare facebook, pentru toate detaliile), după impactul inițial.

Foto: captură postare video Facebook ( Accident Lungulețu -17.09.2023). Momentul impactului inițial (prima mașină)

Ulterior accidentului, reprezentanții IPJ Dâmbovița au precizat:

Foto: captură postare video Facebook ( Accident Lungulețu -17.09.2023). Minorul (încercuit roșu) este lovit de un alt autoturism, după ce , în urma impactului inițial, este aruncat pe contrasens

(…) polițiștii au constatat că doi pietoni, respectiv o femeie de 48 de ani și un copil de 9 ani, ar fi fost acroșați și accidentați de un autoturism condus de o femeie de 27 de ani, care s-ar fi deplasat din direcția București-Pitești.

În urma impactului, minorul ar fi fost proiectat pe sensul opus, unde ar fi fost acroșat de un alt autoturism condus de un bărbat de 23 de ani. În urma impactului, cei doi pietoni au fost răniți.

Atât. Aproape banal, dacă ar fi să analizăm doar informațiile scriptice. Imaginile suprinse de camera de supraveghere spun însă o altă poveste, mai complicată. De fapt…mai multe.

Cu DN 7, mereu promis a fi reabilitat și niciodată trcând de stadiul de promisiune, mereu a fost complicat, iar dezastrul nu întârziat să apară. Iată un articol, Valahia Media, din octombrie 2021, având ca subiect, nu neapărat principal, același segment de drum, Bâldana-Titu, din Dâmbovița:

Povești cu DN 7

Locul în care a avut loc accidentul prezentat anterior, adică localitatea Lungulețu, se află pe traseul unei artere (DN 7) ce este promisă a fi reabilitată de cel puțin din anul 2010, dacă nu cumva chiar de mai devreme (din 2007, de premierul de la acea vreme, o tempora!, Călin Popescu Tăriceanu). DN 7, mai precis segmentul Bâldana-Titu, 21,4 km (segmentul traversează localități printre care și comuna Lungulețu, locul accidentului amintit în debutul articolului) este acum, în 2023, în sfârșit, după un șir interminabil de promisiuni politice, trecut la reabilitare.

Foto: Debut lucrări pe DN 7 ( anunț la fața locului), Sorin Grindeanu (ministrul Transporturilor, centru imagine), mai 2023

Mai precis, în mai 2023, cu alai politic fără precedent, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), împreună cu toți colegii de partid din Dâmbovița (PSD Dâmbovița) au organizat un “desant”, pe DN 7, pentru a anunța că:

Lucrările în valoare de 242,35 milioane de lei fără TVA sunt finanțate din Fonduri Europene Nerambursabile și se vor derula de la km 30,95 la km 52,35. Modernizarea acestui sector al DN7 (care asigură legătura între București și Pitești) este importantă inclusiv pentru o serie de investiții care urmează să se dezvolte în zona orașului Titu. Extinderea DN 7 va asigura un acces rutier facil pentru agenţii economici dar și pentru cetăţenii localităţilor din zonă”

Sorin Grindeanu, 29 mai 2023, la Titu

Foto: DN 7, Bâldana-Titu, debut lucrări, 7 mai 2023

Practic, pentru modernizarea tronsonului Bâldana – Titu de pe Drumul Național 7, București – Pitești, a fost semnat un contract, în martie 2022, cu asocierea COSEDIL SPA – CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE – S.C. TOTAL ROAD S.R.L. – S.C. BIT INVEST S.R.L, constructorul din Italia având la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție.

Aproximativ 2,5 milioane de euro cheltuiți pentru lărgirea (de la două la 4 benzi) a fiecăruia din cei 21,4 km ai lucrării, una ce va exclusiv în porțiune șes (și în linie dreaptă, aproape pe toată lungimea). Mult? Puțin? Rămâne de văzut…la final.

Foto: Program de guvernare prezentat de PSD în alegerile parlamentare din anul 2016 (punctul 6, secțiunea drumuri). Promisiunea era ca, până în 2019, DN 7 (Bâldana-Titu) să fie reabilitat și modernizat

Cert este că șirul promisiunilor, reînodat cel mai recent în mai 2023, venite din partea social-democraților (n.m. și alții au promis reabilitarea DN 7, pe segmentul amintit, dar nu cu atâta vehemență) pare fără sfârșit. Și, atenție!, nu vorbim doar de PSD Dâmbovița. Social democrații au trecut artera (segmentul din Dâmbovița al DN 7) în programul de guvernare al PSD pentru perioada 2016-2020, program pe care l-au anunțat în alegerile din 2016 (vezi foto, mai sus). Inutil a mai preciza că nu s-a întâmplat nimic, până în 2019. Nici după 2020. Abia în 2023 s-a dat startul lucrărilor, la mai bine de 16 ani distanță de momentul când Tăriceanu le promitea (primul), celor de la Renault, că îi va ajuta cu o arteră rapidă și modernă între București și Pitești, pentru a putea dezvolta cea mai nouă afacere a grupului auto francez: Centrul Tehnologic de la Titu.

Centrul de la Titu (inaugurat în 2010) are acum 800 de angajați (500 sunt români) și este vorba de lucrători cu calificare și înaltă calificare (cei mai mulți, ingineri).

O investiție pe o suprafață de câteva zeci de hectare, de câteva sute de milioane de euro, în care (așa se spunea ințial) vor lucra 2000 de ingineri (majoritatea români). Statul a eșuat chiar și în promisiunea minimală inițială, către cei de la Renault: un drum decent (DN 7), pe care l-au cerut insistent cei de la Renault. Ca să nu mai spunem că lărgirea DN 7 la 4 benzi, în condițiile în care drumul traversează localități aglomerate (cum este cazul la Lungulețu), reprezintă, probabil, cea mai proastă variantă ce putea fi găsită, pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere, din zonă. O “îmbunătățire” ce, din păcate, în lipsa unei alternative, este posibil să genereze și alte tragedii (precum cea din data de 17 septembrie 2023, de la Lungulețu). Nu că varianta actuală (fără modernizare) ar fi mai bună.

Statul român a eșuat în propriile sale promisiuni de mai bine. De mult prea multe ori. Asta și pentru că, cu seninătate, cei mai mulți dintre noi, au acceptat să fie păcăliți. O dată, încă o dată și încă o dată. Păcăliți de sclipiciul unor “mărgelele colorate”, prezentate “papuașilor” locului pe post de “minunea lumii”, de căte vânzătorii de iluzii politice. Iluzii scoase, mai mereu, din sacul mereu plin al deșertăciunii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *