Dâmbovițeni, (și) aici sunt banii dumneavoastră! Nu-i așa că vrei să știi?

Ca de obicei, la debut de toamnă, politicul reia ofensiva și campaniile agresive de PR, pentru promovarea partinică sau, după caz, de manipulare, mai mereu cu ajutorul media. La început de toamnă, pentru că perioada vine după un răgaz de oarecare acalmie în vânzoleala politică, cel din sezonul estival, atunci când singurele investiții, de obicei, se fac doar în relaxările personale, evident “binemeritate“, ale lui homo politicus, ce a trudit din greu, pentru binele comun, peste an.

Nu toată lumea a lăsat-o moale peste vară, însă. În Dâmbovița, spre exemplu, zbaterile din sezonul cald au fost extrem de intense, prin lumea politică autohtonă, mai cu seamă atunci când a fost vorba de a găsi soluții pentru reducerea la tăcere a glasurilor critice, extrem de puține, ce e drept, la momentul actual. Asta și pentru că, așa cum spun cei aflați la Putere și în Dâmbovița, la momentul actual: Nu au ce să critice, totul merge “uns”, iar treburile se mișcă mai bine ca niciodată. Lumea este mulțumită, viitorul sună bine. Pentru toată lumea, iar puținii cârcotași existenți nu au niciun drept să existe, neavând nicio rațiune pentru a exista, de fapt.

Așa să fie?

Captură realitateadesuceava.net ( 30 septembrie 2022)

Ei bine, evident că nu. Este doar o falsă idee ce se încearcă a fi acreditată, de către cei care au tot interesul ca actualul status-qou politic să fie menținut, fără ca nimic să știrbească, eventual, din aura de măreție autodeclarată. Mai mult decât atât, orice voce critică primește ceea ce “merită”: Anularea, prin presiuni directe, a oricăror variante comerciale de câștig, cum ar fi diferite colaborări, unde colaboratorii au fost amenințați direct cu pierderea unor avantaje directe, actuale, în eventualitatea unei continuări a “conlucrării”/acceptării cu vocile critice. Este și cazul Valahia Media ( n.r. deocamdată, în lipsa unor probe dincolo de orice dubiu, a implicării politice în aceste decizii comerciale, ce au afectat și acest spatiu, momentan, acest subiect nu va fi dezvoltat , însă avansând promisiunea că vom reveni asupra lui, în curând, cu amănunte suplimentare, tot evidente).

În ultimele zile, la sfârșit de septembrie, două “evenimente” au fost vânturate în spațiul public dâmbovițean, cu titulaturi de mari victorii politico-admnistrative. Mai întâi, Corneliu Ștefan, președintele CJ Dâmbovița a anunțat că celebrele monumente naturale din Bucegi, Sfinxul și Babele, au revenit, în urma unui proces, în proprietatea județului Dâmbovița ( a comunei Moroeni de fapt), vezi postare:

Toate bune și frumoase (n.m. de fapt nu s-a câștigat nimic real, fiind, mai degrabă, vorba de interese de alta natură la mijloc, în disputa dintre Prahova și Dâmbovița sau între comuna Moroeni și orașul Bușteni) dacă ar fi fost precizate și alte câteva amănunte.

Captura- postare Facebook

Procesul dintre părți se judecă de 7 ani, iar partea dâmbovițeană a fost reprezentată de către avocații Societății Civile de Avocați Stan si Asociații , o casă de avocatură ce anterior s-a numit “Tuțuianu, Stan și Asociații”. Particula “Tuțuianu” venea de la numele lui Adrian Țuțuianu, fost președinte al CJD și al PSD Dâmbovița. Contractul de reprezentare a județului Dâmbovița a fost dat în vremea când Adrian Țuțuianu era președinte al CJD, dar se retrăsese, în acte, din casa de avocatură amintită (între timp acesta a fost dat afară din PSD, a activat la Pro Romănia, s-a certat cu actuala conducere a PSD Dâmbovița, în speță Corneliu Ștefan). Reprezentarea în instanță, în procesul amintit, nu s-a făcut gratis, dar nimeni nu amintește sumele de bani cheltuite ( bani publici) pentru ca acest câștig juridic să poată fi clamat acum și administrativ-politic, așa cum este amintit. Mai mult decât atât, la Societatea Civilă de Avocați Stan si Asociații, particula “Stan” reprezintă numele Suzanei Stan, adică fosta soție a primarului municipiului Târgoviște ( Cristian Stan, de la PSD). Actualul edil șef de la Târgoviște figurează ca divorțat de Suzana Stan, dar la vremea când contractele publice de reprezentare juridică curgeau către Societatea Civilă de Avocați Stan si Asociații acest lucru nu era valabil.

Un al doilea “eveniment” este o emisiune ce a fost realizată la postul Realitatea Plus, în data de 29 septembrie. “Numai de bine, despre județul Dâmbovița”, ar putea fi titlul acestei emisiuni, ce este o emisiune de promovare, publicitară, cu alte cuvinte, dar fără identificarea corespunzătoare. Nu este prima de acest fel la postul amintit, unde după o primă emisiune de același fel, despre București, transformată într-o tribună de promovare politică și înfierare proletară a dușmanilor politici, s-a luat decizia de nu se mai aminti nume de partide.

Dincolo de greșelile tehnice (n.m.- vezi foto, județul Dâmbovița are 5 orașe și 2 municipii, nu invers), poate inerente la un post de televiziune comunal, nu la un post național, este evident că pentru apariția televizată a oamenilor politici din Dâmbovița s-au plătit sume considerabile, ce însă nu sunt amintite nicăieri (n.m.- emisiunea nu este nici măcar în treacăt semnalizată ca una de promovare, publicitară cu alte cuvinte). O variantă în care ar fi susținut că nu s-a plătit nimic pentru această emisiune, o emisiune ce presupune cheltuieli peste ceea ce este realizat o mod constant, din partea postului de televiziune, ar reprezenta efectiv o sfidare a logicului sau a bunului simț.

Valahia Media consideră că fără amănunte deloc de ignorat, precum cele amintite anterior, publicul este văduvit de posibilitatea de a privi obiectiv anumite gesturi polico-administrative, astfel lăsându-se spațiu liber unor manipulări grosolane ale opiniei publice. O manipulare ce poate fi justificată, măcar parțial, în jocul politic, dar nu și atunci când este făcută cu ajutorul fondurilor publice, adică al banilor tuturor. Bani pentru care, evident, nimeni nu (ne) întreabă dacă suntem de acord să îi plătim sau nu.

P.S.

Din păcate, încercările de aduce la lumină aceste tertipuri și manipulări sunt de durată și, de multe ori, presupun și o cheltuială financiară ( fie doar prin timpul ce este alocat acestor investigații, dar nu numai). Spațiul Vlahia Media nu este un spațiu ce folosește fonduri publice ( orice astfel de alocare ar fi marcată corespunzator, pentru a nu lăsa loc de interpretări, lucru ce nu se întâmplă aproape nicăieri in spațiul media românesc, în momentul de față).Pe de altă parte, cei ce gestionează fondurile publice încercă, nu de puține ori, să limiteze acesul la venituri din publicitate sau contracte de colaborare (prin diferite “argumente” ce le au la îndemână) și în cazul acestui spațiu.

Captură pagina principală Valahia Media ( identificat subliniat roșu spațiul unde pot fi facute donații)

O variantă de susținere a ideilor și principiilor promovate de spațiul Valahia Media poate fi și o donație prin metoda disponibilă vizual în prima pagina a cestui site (vezi foto mai sus, identificare săgeți roșu). De asemenea, orice apreciere (chiar și o critică argumentată) poate constitui un plus, unul ce să ofere un argument suplimentar pentru existența acestui spațiu, ce nu poate exista în lipsa eventualilor săi cititori.

A bon entendeur, salut!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *