Dâmbovița: (Foto) Mișcarea politicianistă cu “boicotul supermarket-urilor” nu a prins! Cumpărături ca de obicei, la Târgoviște. Și nu, Klaus Iohannis nu a demisionat din cauza asta!

Lansat în urmă cu doar câteva zile, apelul Lui Călin Georgescu (n.m.unul politicianist și fără o susținere în realitate, a celor ce au stat la baza apelului), prin care românii erau îndemnați la un boicot al lanțurilor de supermarket-uri, în data de 10 februarie, nu prea a avut urmări. În Dâmbovița cel puțin.

Candidatul prezidențial sustinut de AUR, i-a îndemnat pe români:

Foto: Călin Georgescu boicotează supermarket-urile și face cumpăraturi în piață(!!!), 10 mai 2025; Sursa foto-hotnews.ro, via Inquam Photo / Octav Ganea

„Vă rog, dragii mei români, ca luni, pe 10 februarie să dăm un semnal clar de demnitate şi verticalitate că poporul nu mai tolerează exploatarea şi păcălirea noastră ca neam şi ţară. Cu atât mai mult cu cât această zi nu a fost aleasă întâmplător. Este ziua Sfântului Haralambie, sfântul rodului care ocroteşte de lipsuri şi de foamete, care aduce belşug în familie şi în locuri unde este cinstit”, 

Foto: Supermaket Târgoviște, 10 februarie 2025 (zona centrală); Toate imaginile înfățișând magazine ale unor retaileri alimentari, din articol, sunt din data de 10 februarie 2025 (de la Târgoviște)

În justificarea îndemnului la protest, Georgescu spunea că marii retaileri din România (lanțuri de magazine din afara României) au introdus case de marcat fără vânzători pentru a reduce numărul de angajați și că nu ar plăti impozitul pe profit. aceste magazine nu declară profit și distrug producăorii români, pentru că nu au marfă românească, la vânzare, aproape deloc.

”Marile multinaționale raportează zero profit. Rulează sute de milioane de euro, dar raportează profituri zero? Pentru că exportă profitul”,, a declarat Georgescu în momentul în care a îndemnat lumea la boicotul supermarket-urilor.

Toate afrmațiile sunt false, de fapt. Conform Ministerului de Finanțe, cei mai mari retaileri pentru produse alimentare din România, au avut și profit, l-au și declarat, și au și mii de angajați din România. În plus, procentul de produse românești vândute de aceste magazine este de cel puțin 50%.

Conform MF, în 2023, datele exacte arată astfel:

  • Kaufland România – Profit 864.897.809 RON, la o cifră de afaceri de 18.346.111.498 RON – peste 14 mii de angajați
  • Carrefour România – Profit 249.032.558 RON, la o cifră de afaceri de 11.350.140.806 RON – peste 9 mii de angajați
  • Mega Image – Profit 218.633.929 RON, la o cifră de afaceri de 9.883.474.314 RON – peste 10 mii de angajați
  • Auchan România – Profit 86.738.368 RON, la o cifră de afaceri de 7.255.097.289 RON – peste 7 mii de angajați
  • Lidl Discount – Profit 1.078.382.276 RON, la o cifră de afaceri de 21.767.076.278 RON – peste 11 mii de angajați

“Boicotul” este, de altfel, fără nicio valoare, chiar și în condițiile în care românii ar fi dat curs îndemnului, o singură zi de boicot, după cum era specificat în îndemn, neputând contribui cu nimic la o îmbunătățire a situației producătorilor români, așa cum s-a folosit ca argument inițial.

La Târgoviște, îndemnul pare ca nu a fost luat în seamă de mai nimeni. Marile supermarket-uri alimentare fiind la fel de aglomerate, în data de 10 februarie 2025, ca în oricare altă zi de luni, dupa cum spun chiar comercianții. De altfel (vezi foto articol) parcările marilor magazine alimentare erau la fel de pline ca și în alte zile, iar acesta este un indicator cât se poate de concludent, în favoarea ideii că “boicotul supermarket-urilor” a fost un eșec, în Dâmbovița.

P.S.

Chiar la ora editării acestul material, un alt eveniment bulversa România: Klaus Iohannis, președintele României își anunța demisia din această calitate, un act ce va deveni oficial începând cu data de 12 februarie (pentru detalii click mai jos către link, postare facebook Valahia Media).

Aproape sigur, boicotul supermarket-urilor și demisia lui Klaus Iohannis vor fi legate între ele, de tot felul de analiști politici de ocazie. De fapt, singura legatură dintre cele două evenimente fiind aceia că niciunul dintre gesturi nu mai are vreo valoare, în afară de cea de câștig de imagine, în percepția publică.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *