Un adevărat război al declarațiilor, ce vizează drumurile naționale ce străbat județul Dâmbovița, s-a declanșat, la final de an 2023, în special în spațiul virtual atașat, să zicem așa, politico-socialului dâmbovițean. Pe de altă parte, ca la aproape fiecare final de an (din ultimele decenii) Puterea (ce în Dâmbovița a cam avut culoarea PSD) promite. Promite mult, ar fi mai corect spus. Că “va fi gata”, un drum sau altul, că acum se face, nu ca altă dată, când doar s-a promis, fără acoperire faptică. Poate “chiar înainte de termen”, se mai spune. Că “toți cârcotașii de serviciu n-au dreptate “și că “s-a dovedit asta”. De 20 de ani, tot la fel , se dovedește, că, de fapt, “cârcotașii” n-au niciun drept să se îndoiască, de vreme ce tot ce s-a promis s-a realizat (n.m.- evident, afirmația anterioară, cea cu realizarea promisiunii, este o ironie. Cam tristă, e adevărat, dar nu mai puțin o ironie și nimic altceva)
Foto: Articol depre drumul expres București- Târgoviște, din martie 2021
Cea mai recentă promisiune vine de la Consiliul Județean Dâmbovița, instituție ce anunță, prin președintele Corneliu Ștefan, că drumul expres București – Târgoviște e aproape gata. De fapt, anunțul nu este decât acela că cineva a ales o variantă posibilă a acestui drum (din trei opțiuni oarecum similare). Atât și nimic mai mult:
Ca de obicei, aplauzele (multe stimulate) curg, aproape nimeni necutezând, parcă, să întrebe când va debuta construcția, cine o va face, care este teremenul de finalizare, unde a fost bugetat proiectul. Nici n-ar avea de ce să întrebe, iar asta pentru că nu este posibil, momentan, de dat un răspuns, la aceste întrebări. Promisiunea, cu realizarea drumului, este, de fapt, doar o promisune electorală. Nimic mai mult. Ca atâtea altele (vezi, aici, articol din martie 2021, Valahia Media, tot despre pornirea drumului expres București- Târgoviște. În curând se fac trei ani, de la acea promisiune).
Nu că ar fi singura. Spre exemplu, DN 71, probabil cea mai veche promisiune dâmbovițeană, în cea ce privește drumurile naționale, a ajuns (în 2023) la faza: “Acum chiar se face, chiar dacă mai ilegal “(cel puțin pe alocuri). Senatorul dâmbovițean Dragoș Popescu (REPER) spune că firma ce ar urma să execute lucrările de reabilitare pe DN 71 (o firmă din Turcia) a amplasat și o stație de betoane (la Conțești), cam ilegal. Iată anunțul:
De altfel, în ceea ce privește reabilitarea și modernizarea DN 71, povestea este atât de lungă, plină de promisiuni neonorate și de ilegalitați încât, probabil, ar fi necesare săptămâni întregi de lectură a materialelor scrise, de-a lungul anilor, despre subiect (și în paginile Valahia Media). Cum timpul este prețios, iată un fragment (exemplu) recent, din decembrie 2023 de fapt, pentru o înțelegere mai în amănunt a ceea ce se întămplă/ s-a întâmplat la acest proiect:
Un alt drum din Dâmbovița (DN 7) se încadrează, de asemenea, în categoria promisiunea aproape perpetuuă. Spre deosebire de cazurile amintite anterior, pe DN 7 lucrările de reabilitare au debutat deja.
Foto: DN 7 (octombrie 2023)
Iar promisiunea este de închidere a lucrării în anul 2024. Doar încă o promsiune fără acoperire, spune și deputatul dâmbovițean Daniel Blaga (USR), acesta întrebând dacă este adevărat că nu sunt prevăzute fonduri, în bugetul statului, pentru reablitarea acestei artere, în anul ce vine:
Trăgând linie și “adunând”: Promisiuni multe, nereguli…și mai multe.
Valahia Media vă va oferi (ca și până acum) o vedere nepartizană, cu mai multe puncte de vedere, asupra acestor proiecte (de reabilitare rutieră) unele ce, din păcate, și în Dâmbovița sunt controversate. Iar asta, evident, pentru cine vrea să privescă cu obiectivitate, nu din pricina “cârcotașilor”.