CJ Dâmbovița se pregătește de lupta cu…urșii! Instituția a cumpărat zeci de spray-uri de autoapărare, special concepute împotriva urșilor!

urșii au devenit o problemă, în România, în ultima vreme, este o realitate. Tot o realitate românească este și faptul că problema este hiperbolizată sau, din contră, minimalizată, în funcție de interese.

În general, persoanele fizice reacționează mai mult și mai vehement, la problemă, în sensul de a fi mai vocale, legat de subiect. Asta în vreme ce Instituțiile Statului, tot în general, se complică, angajându-se în multe discuții interminabile, adesea și sterile, adică fără o rezolvare a problemei. Una într-un orizont de timp rezonabil, măcar.

Foto: Imagine cu un caracter ilustrativ (sursa foto – digi24.ro)

Pentru a demonstra, parcă, că această regulă se aplică universal, CJ Dâmbovița, adică cea mai importantă structură administrativă din Dâmbovița, a decis, de curând, în debutul lunii septembrie 2025 mai exact, că trebuie să se “înarmeze” împotriva atacurilor urșilor, din Dâmbovița.

Foto: Noul sediu al CJ Dâmbovița (sediu temporar, vechiul sediu fiind în reabilitare)

Asta în condițiile în care angajații CJ Dâmbovița sunt preponderent în Târgoviște, adică o zonă unde, de obicei, ursul poate fi văzut doar la Grădina Zoologică.

Foto: Model spray anti-urs achiziționat de CJ Dâmbovița (prețul din imagini este cel anunțat pentru publicul general, firma ce a realizat contractul cu CJ Dâmbovița dând probabil și un discount, pentru o achiziție mai mare, precum cea a CJ Dâmbovița).

Cu toate acestea, CJ Dâmbovița a decis să achizitioneze nici mai mult decât 15 dispozitive de apărare (antirevoltă), unele eficiente și împotriva ursilor, după cum scrie în fișa de descriere a produsului.

15 flacoane de 400 de ml (mari) la prețul de 319 lei bucata a achiziționat CJ Dâmbovița, de la o firmă din Brașov, specializată în vânzarea de articole specifice vânătorii.

Firma vinde destul de multe astfel de produse, în ultima vreme, dar, mai întotdeauna, clienții sunt ocoale silvice și Regii Autonome ale pădurii, în special din Brașov, adică instituții unde o astfel de achiziție este pe deplin justificată (vezi, mai jos, exemple, captură contracte publicate în sistemul electronic de achiziții publice, SEAP)

Foto: Captură internet, spray-uri anti-urs, rezultate returnate de browser-ul google, la o căutare după acest produs

La Dâmbovița, însă, de la respectiva firmă, achiziționează direct CJ Dâmbovița, instituție ce nu are, direct, prin angajații săi, nicio legătură cu arealul de convietuire obișnuit pentru urși. Evident că ursul a început să ajungă și prin orașe, în România, în ultima vreme, dar dacă asta a fost rațiunea pentru care CJ Dâmbovița a achizitionat spray-urile anti-urs se pune întrebarea:

De ce nu a achiziționat pentru toată populația sau, măcar, pentru toti angajații instituției – ca să nu zică lumea că propunerea este absurdă – dacă tot era aceasta, CJ Dâmbovița, în pericol iminent a fi atacată de urși?

Sau, poate, cele 15 spray-uri nu sunt decât pentru cei – dintre anagajații CJ DB – care se deplasează prin zonele turistice montane, din Dâmbovița Păi, și dacă se deplasează pe acolo, adică nu unde este locul de funcționare normal, din fișa postului cum s-ar spune, de ce achiziția s-a făcut din fonduri publice?

Cel mai posibil răspuns este pentru că pot si nu întreabă nimeni. Dar, poate, că banii, cei aproape 1000 de euro cheltuiți de CJ Dâmbovița, sunt perfect justificați si instituția știe mai mult decât știm noi, toți ceilalți, iar urșii, cu adevărat, pregătesc atacul asupra sediului CJ Dâmbovița.

Măcar dacă ne-ar spune si nouă, celorlalți.

Ca să evităm zona, pentru a nu fi, Doamne ferește!, victime… colaterale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *