CJ Dâmbovița, încă un contract de publicitate media, crescut față de 2023. Instituția este “campioană” la contractele cu presa!

CJ Dâmbovița, instituție dominată autoritar (de ceva vreme) de reprezentanții PSD (n.m.în sensul în care, atât președintele CJ Dâmbovița cât și majoritatea din consiliul județean, provin din același partid, recte PSD), are încheiate, în 2024, trei contracte de publicitate media (n.m. cele ce apar în sistemul electronic de achiziții publice), ceea ce, în condițiile în care, până acum (n.m.- mai exact în 2023), erau nu mai puțin de 33 de astfel de contracte, ar putea să nască falsa presupunere că reprezintă o revenire la normalitate, în sensul în care, la CJ Dâmbovița, a început o eră a unei mai judicioase gospodăriri a fondurilor publice.

În august 2023 (vezi, mai jos, link), în urma unei cereri adresate de Valahia Media, CJ Dâmbovița preciza că, în întreg anul 2023, fusese alocată suma de 291.000 de lei (aproximativ 60.000 de euro) pentru publicitate media (pentru 33 de entități media) :

În 2024, așa după cum arătam și într-un articol din debutul lunii februarie 2024 (vezi link, mai jos) CJ Dâmbovița semnase, în debutul de an, doar două contracte de publicitate media (pentru anul în curs). Unele, însă, mult mai mari ca valoare decât cele din anii precedenți (n.m.aproximativ 28.000 de euro cele două contracte, patru de fapt, dar cu două entități). Ca și înainte, în anii precedenți, în cazul unor astfel de contracte, beneficiarii fondurilor publice fiind instituții (n.m.- entități ce își revendică apartenența la spațiul media) extrem de prietenoase, administrativ dar și politic, cu instituția finanțatoare (una ce gestionează fonduri publice).

Celor două contracte, de publicitate media, semnate în ianuarie 2024, li s-a adăugat un altul (al treilea), semnat în februarie 2024.

Foto: Contract de publicitate media ( între CJ Dâmbovița și o socitate cu profil media din Târgoviște), din februarie 2024

Acest al treilea contract, are o valoare de (doar) 2600 de euro sau 13.300 de lei, dar, în lipsa unei precizări explicite cu privire la durată, nu se poate ști dacă este vorba de un contract cu o durată de 1 an sau de o lună.

Update: Contractul, deși nu este precizat în materialul descriptiv din sistemul electronic de achiziții publice, este unul ce, conform unor informații obținute ulterior publicării materialului, este parte dintr-un proiect implementat cu ajutorul fondurilor europene. Informația schimbă doar faptul că, în acest caz, nu este vorba de contractul anual realizat de CJ Dâmbovița, cu entitățile media din Dâmbovița, ci doar un contract punctual (pentru o singură prestație cu alte cuvinte), nefiind vorba de o recurență lunară (cum este în cazul contractelor amintite anterior).

Foto: Sediu CJ Dâmbovița (Imagine de Arhivă)

Acestea sunt contractele directe, între CJ Dâmbovița și parteneri media, pentru că altfel mai există contracte “pitite”, în care semnatari sunt instituții subordonate CJ Dâmbovița (n.m.- cum ar fi CarpatMontana Serv) și instituții de presă dâmbovițene (vezi mai jos, exemplul). Acestea, însă, de obicei, nu sunt semnificative financiar.

Foto: Contract de publicitate media între CarpatMontana Serv și o instituție media din Dâmbovița, așa cum apare acesta înregistrat în SICAP

De altfel, la nivelul lunii ianuarie 2024, CJ Dâmbovița a plătit (doar) 7 entități media, față de 33 în anul 2023, pentru servicii de publicitate media. Cel mai probabil însă, aceste plăți, din ianuarie 2024, sunt pentru prestații din luna decembrie 2023 (n.m.- nefiind exclusă, însă, nici varianta ca acestea să fie plăți pentru prestații din ianuarie 2024)

Foto: Colaboratori plătiți de CJ Dâmbovița, în ianuarie 2024; Sublinierea (roșu) aparține Valahia Media și are menirea de a evidenția entitățile media din această listă.

Foto: Colaboratori plătiți de CJ Dâmbovița în iunie 2023 (sublinierea, cu roșu, evidențiază societățile cu profil media, din această listă)

Momentan, în 2024, contractele de publicitate media, dintre CJ Dâmbovița și partenerii media, înregistrate în SICAP (sistemul electronic de achiziții publice), sunt în număr de trei (3). Foarte adevărat este și că, în 2023, cea mai mare parte a contractelor de publicitate media (cele 33) a fost înregistrată în luna aprilie. Din această perspectivă, este posibil ca și în 2024 numărul acestora să crescă, în perioada imediat următoare. Ca valoare, contractele semnate în 2024 (după cum am arătat) sunt cu mult mai mari decât cele din 2023.

P.S.

Valahia Media a considerat, și consideră, că acest tip de contracte poate fi catalogat a se încadra în limita normalității, măcar parțial, dar doar dacă astfel de alocări, din fonduri publice, ar fi făcute transparent. Nu a fost niciodată cazul, însă. Pentru cei care mai au dubii, deși nu există specificări explicite în contract, astfel de alocări vin, de obicei, cu condiționalități diverse, din partea celor ce asigură finanțarea, condiționalități ce incumbă, inclusiv, obligația ignorării unor altor opinii, uneori chiar și amănunte importante (în cazul unor subiecte mai sensibile).

Mass-media, ce beneficiază de astfel de contracte, poate fi socotită culpabilă doar dintr-un singur punct de vedere. Și anume vina de a nu fi semnalizat corespunzător subiectele abordate, ce au fost plătite prin astfel de contracte. Lipsa unei astfel de marcări fiind, în fapt, o manipulare electorală pe termen lung și, tot pe termen lung, ducând la degradarea ireversibilă a peisajului media în general, în “ochii” opiniei publice.

P.S. 2

Valahia Media NU a beneficiat niciodată de un vreun contract de publicitate media cu CJ Dâmbovița. Precizarea este necesară pentru a preveni eventuale insinuări, în acest sens, ce ar putea apărea în spațiul public. Dacă ar fi fost cazul, materialele publicate, ce ar fi intrat sub incidența contractului, ar fi fost semnalizate corespunzător. În același timp însă, Valahia Media a “beneficiat”, din plin chiar, de șicanele comerciale venite dinspre zona politico-administrativă a Puterii, ca răspuns la abordarea diferită față de părerea exprimată oficial-administrativ, una preluată ca atare, dar nesemnalizată în consecință, în alte spații media.

1 Reply to “CJ Dâmbovița, încă un contract de publicitate media, crescut față de 2023. Instituția este “campioană” la contractele cu presa!”

  1. așa scrie o presă aservită/slugă la stăpîn – prospătură de ieri:
    https://bazarmedia.ro/2024/02/28/aspectele-ce-vizeaza-protectia-mediului-prioritare-pentru-cjd/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=aspectele-ce-vizeaza-protectia-mediului-prioritare-pentru-cjd
    nimic despre Titu și Aninoasa, nimic despre copacii tăiați din viitorul mega-parc
    pînă și buzoienii sînt mai “verzi” ca noi – de fapt ei sînt în top
    târgoviștenii/dâmbovițenii află că pentru protecția mediului Ștefan mai bifează o ședință pentru concordie și colaborare pentru “același obiectiv nobil: îmbunătățirea calității vieții în comunitățile noastre” – mai că-ți vine să-l pupi
    lăsați propaganda și treceți la muncă, mă! 🙁

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *