CJ Dâmbovița: 50.000 de lei pentru o aplicație turistică, folosită de doar 100 de oameni

În ultimii ani se poate lesne constata o frenezie de nedescris, în rândul autorităților locale, atunci când vine vorba de promovarea localității sau a regiunii. De la Pașcani până la Zalău, de la Suceava la Hunedoara, mai toată lumea își face câte o aplicație de promovare turistică.

Mici Barcelone turistice, mai balcanice ce e drept, răsar pe tot cuprinsul României, o țară ce este sufocată de un val de turiști. Unul fără precedent.

Ei bine, cu siguranță, asta și-ar dori mulți să poată afirma. Totuși, din păcate, pentru România, se pare că este nevoie de ceva mai mult decât de o aplicație, înainte ca milioanele de euro (dolari, yeni, franci elvețieni, lire sterline,etc) cheltuiți de turiștii străini, dornici să vadă “miracolele” din spațiul carpato-danubiano-pontic, să se regăsească, măcar parțial, și în bugetele administrațiilor locale din România. Până la acel moment, în România, se fac aplicații. Și, evident, se cheltuie bani. Publici.

Nici județul Dâmbovița nu a scăpat “necontagiat”, din această frenezie a “turismului de nivel mondial”, ce a cuprins România. “Foarte bine că se face“, vor spune mulți, “Dacă nu faci nimic, din cer nu-ți pică“, vor spune alții. Adevărat! Cum, tot la fel de adevărat este că mai contează și cum faci.

După ce, prin 2021, municipiul Târgoviște, prin Primăria Târgoviște, lansa aplicația “Târgoviște City App“, una ce, în spațiul google play, a strâns vreo 5000 de descărcări (deci potențiali utilizatori, în realitate mai puțini, pentru că foarte mulți au renunțat, după descărcare, să o folosească; vezi foto mai sus cu acest detaliu) și la nivel de Consiliu Județean Dâmbovița s-a ales varianta implementării aceluiași “proiect de succes”. Asta după ce, deja în 2022, de aplicația de promovare turistică a Târgoviștei se cam alesese praful, dovadă si reacțiile, destul de puține, ale celor ce au căutat informații în aceasta (vezi mai jos foto, captură din spațiul google play).

Conform unor informații din spațiul google play, aplicația “Visit Dâmbovița” are cea mai recentă actualizare în noiembrie 2022. Cel mai probabil exact momentul în care a devenit disponibilă. Asta pentru că, în decembrie 2022, CJ Dâmbovița achita firmei Schubert&Franzke SRL ( n.m.– o firmă română-austriacă) suma de 49.385 de lei, deci 10.000 de euro. Firma, una cunoscută de altfel, este cea care își și asumă “paternitatea” aplicației “Visit Dâmbovița”. O aplicație deloc originală însă, tiparul de realizare fiind același (uneori și cu fotografii identice) cu ce a fost deja realizat, pentru alte județe ( n.m.- vezi, mai sus, în debutul articolului, captura paginii de pornire pentru Dâmbovița și Hunedoara).

Sursa foto: Plăți colaboratori realizate de CJ Dâmbovița în decembrie 2022 ( subliniat cu roșu contractul achitat către Schubert & Franzke SRL

După lansarea din noiembrie 2022 și până la momentul 23 martie 2023, deci în aproximativ 4 luni, aplicația a strâns în spațiul google play doar aproximativ 100 de descărcări. (n.m.– vezi mai jos foto). Un dezastru, cu alte cuvinte, la orice analiză de tipul cost-beneficiu, una profesionistă și relevantă, de tipul celor efectuate de mediul privat. Dar, în cazul de față, vorbim de bani publici, astfel că rigorile economiei de piață, probabil, nu se aplică cu aceiași strictețe.

O simplă postare (n.m.: – de fapt tot o promovare) în spațiul facebook, a unui vicepreședinte al CJ Dâmbovița (adică instituția ce a plătit 10.000 de euro pentru implementarea aplicației “Visit Dâmbovița”) a strâns în 24 de ore, în data de 22 martie 2023, de 3 ori mai multe reacțiii decât a strâns aplicația în 4 luni, întărind astfel ideea expusă anterior, aceea că banii publici au fost, și în acest caz, aruncați pe fereastră. Cel puțin până acum.

Sursa foto: Captură pagină facebook/ Luciana Cristea

În loc de concluzie:

Nicio concluzie, asta pentru că, și în acest caz, vorbim de bani publici ce sunt cheltuiți cu o “seninătate” demnă de cauze mai bune, folosind, totuși, un eufemism forțat pentru a descrie suplimentar și concluziv acest subiect. Adică, nimic nou sub soare. Din păcate!

1 Reply to “CJ Dâmbovița: 50.000 de lei pentru o aplicație turistică, folosită de doar 100 de oameni”

  1. întreb ca să nu tac:
    chioșcul acela de informare turistică ce caută în piața prefecturii?
    acolo parchează numeroasele de autocare?
    pe acolo trec valurile de turiști, cînd le vine vremea, atrași de ruinele istorice?
    prostie sau dezinteres în pretinsa promovare turistică?
    important este că și acolo s-au tocat niște bani după cum a vrut Famiglia 🙁

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *