Apă (semi)menajeră vândută pe post de apă potabilă, la CATD! Bătaie de joc, în formă continuată, acuză abonații companiei!

Despre Compania de Apă Târgoviște Dâmbovița (CATD) sunt destul de puține lucruri favorabile, chiar spre deloc, ce ar putea fi spuse. Ba chiar din contră, după cum am și semnalat, în numeroase rânduri, și în spațiul Valahia Media.

Din această perspectivă, cea a “rateurilor” pe care le contabilizează, în activitatea curentă, cei de la CATD, nu mai este nicio surpriză când acestea sunt semnalate, în valuri, și de către abonații companiei dâmbovițene. În rândurile ce urmează, veți regăsi una dintre mărturisirile dureroase, ale unui abonat dâmbovițean dezamăgit și indignat de modul de lucru de la CATD.

Nu este singura de acest fel, dar este una extrem de bine structurată și argumentată, având și o exemplificare a problemei, una ce durează de multă vreme. Așadar, textul următor este (aproape) în întregime meritul celui care a semnalat problema, una comună însă multor alți abonați ai CATD. Pe scurt, într-un rezumat de câteva cuvinte, abonatul CATD se plânge că cei de la compania dâmbovițeană (ce au monopol în Dâmbovița pe astfel de servicii) livrează, pe post de apă potabilă, o apă (semi)menajeră (murdară și cu impurități). Problema este recunoscută, dar nu are un termen de rezolvare, mai spune, cu tristețe, abonatul CATD.

Deși textul următor face parte și dintr-o petiție, adresată inclusiv CATD, și are toate datele de identificare ale persoanei ce a făcut demersul, în acest material am ales a ascunde identitatea persoanei ce a făcut acest demers, tocmai pentru a o proteja, pe cât se poate, de eventuale repercusiuni, de orice fel, de care “s-ar putea bucura” cei care apelează la presă, cu probleme ce vizează atitudinea autorităților. În general.

Acestea fiind zise:

Din nou vă semnalez aceeași veche problemă pe care o știți deja și pentru care nu întreprindeți nimic de 4 ani de zile.

Apa furnizată de Dvs. vine frecvent murdară… este maro la culoare.

Ieri seară în jurul orei 21:30, soția mea, ajunsă de la București după o zi de muncă, a dorit să pună rufe la spălat și să își facă baie.

Foto: Anexă 1

A dat drumul la apă în cadă și din nou a constatat că aceasta este murdară (vezi foto 1 anexat). A lăsat preț de 15 minute să curgă doar pe apă rece sperând că se limpezește, dar cu mici progrese (vezi foto 2 anexat).

Vă dați seama că, timp de 15 minute a curs ceva apă, apă ce s-a contorizat la apometru și pe care eu voi fi nevoit să o plătesc, în condițiile în care nu o pot folosi și pur și simplu o arunc (plătind din nou vidanjă pentru evacuare).

Foto: Anexă 2

Asta în condițiile în care C.A.T.D. SA percepe un preț de 6,50 RON/m3 fără TVA (considerabil mai mare decât prețul celor de la Apa Nova din București – 6,16 RON/m3 fără TVA).

Văzând toate acestea, soția a recurs la anunțarea incidentului sunând la numărul de telefon Dispecerat CATD SA în jurul orei 21:50.

Din păcate, atitudinea și felul în care dispecerul i-a vorbit soției mele, lasă total de dorit.

Soția, evident iritată de faptul că aceste probleme se întâmplă mereu, a încercat să prezinte problema, însă domnul dispecer (vizibil deranjat în ceas de noapte de apel) i-a reproșat soției citez: „V-ați găsit la ora asta să sunați!”

O atitudine total lipsită de respect, aș putea spune chiar grobiană, venită din partea unui reprezentant al companiei Dvs. care are atribuții în relațiile cu publicul.

Sursa foto: Valahia Media

(…)

Revenind la problema mea, aseară, după incidentul avut cu dl. Dispecer (probabil a realizat în al 12 ceas gafele făcute), am fost apelați de către un reprezentant al laboratorului de analize.

Domnului de la laborator nu am nimic să-i reproșez, s-a comportat excelent. Cu profesionalism, empatie, curtoazie .. deși orele erau înaintate și îmi era clar că nu se afla în timpul programului de lucru. Nota 10 cu felicitări domnului respectiv.

Mi-a explicat că vor veni în această dimineață de la laborator pentru prelevarea de probe, ceea ce este normal și firesc. Scopul lor este să repare problema.. să se facă purjarea, eliminarea, acelei ape murdare, după care să ia probe și să dovedească faptul că apa a redevenit potabilă.

Din păcate, nu mă ajută prea tare acest lucru.

Imagine cu un caracter ilustrativ (Sursa – Valahia Media); Fântână publică, la Târgoviște (vara 2024) alimentată cu apă furnizată de CATD

Totodată, după cele două convorbiri, am considerat că este normal să-l înștiințez și pe dl. Adrian (reprezentantul CATD SA din localitate) cu privire la cele întâmplate.

În dimineața zilei de azi, s-au  prezentat, atât Dl. Adrian, cât și colegii Dvs. de la laborator pentru  prelevare probele.

Menționez comportamentul ireproșabil al celor doi domni și al doamnei respective. Profesioniști, calmi, respectuoși .. și-au făcut treaba în mod eficient.

Dar, bineînțeles că, după ce am eliminat noi aseară cantitatea considerabilă de apă murdară, după purjarea din dimineața aceasta efectuată înainte de prelevarea probelor, apa a redevenit curată …. pentru o perioadă relativ scurtă de timp.

Problema majoră este că ne aflăm în capătul coloanei de apă (după noi nu mai există consumatori permanenți) și, pe timp de iarnă când ceilalți consumatori nu mai stau la casele lor de vacanță, noi devenim unic consumator și ne intoxicăm frecvent cu această apă murdară (facturată ca apă potabilă, deși de multe ori nici apă menajeră nu o putem denumi).

Soluția pe care o cer și pe care am cerut-o și în sesizările mele anterioare este aceea de a se instala acele filtre de mangan necesare.

Din păcate, din câte am înțeles (zvonistica spune asta) acest lucru nu se va întâmpla prea curând. Investiția nu este prevăzută în perioada apropiată….

Tocmai de aceea, am pus în copia acestui mesaj și celelalte autorități (sau reprezentanți) interesate/responsabile/îndreptățite/vizate de aceste informații, și pe care le rog să îmi comunice dacă este normal ceea ce se întâmplă, dacă este ilegal ceea ce semnalez și ceea ce solicit și dacă sunt alte căi de atac pentru a se remedia această problemă care trenează de ani buni.

Cu stimă și mai ales cu dezamăgire,”

Textul anterior făcea referire la evenimente din data de 8 noiembrie 2024. Ulterior, după cum am aflat la abonatul CATD (din comuna Slobozia-Moară), situația (cea cu apa maro) s-a repetat. Practic, nimic nu se schimbă și, din păcate, nici nu prea pare că se dorește a fi schimbat ceva. Aici, ca și în multe alte cazuri din Dâmbovița. Asta în timp ce, din partea CATD, se aude aceiasi “placă”: “Se fac toate eforturile pentru remedierea situației și rezolvarea tuturor problemelor“. Fără însă ca ceva concret să se întâmple.

(va urma, cel mai probabil)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *